اذیت و آزار زندانیان اهل سنت رجایی‌شهر کرج و انتقال آنان به دیگر زندان‌های ایران

ارسال خبر توسط فاطمه تابع بردبار    fatemeh tabe bordbar

آژانس کُردپا: زندانیان اهل سنت از سوی مأموران حکومتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

بنابه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مأموران زندان قزلحصار دو تن از زندانیان کُرد اهل سنت را با شوکر برقی مورد اذیت و آزار قرار دادند.

حامد احمدی چند روز گذشته را در سلول انفرادی زندان قزلحصار سپری نموده و روز گذشته بر اثر ضرب و شتم توسط مأموران، دچار خونریزی معده شده بود.

همچنین دیگر زندانی کُرد اهل سنت، کمال مولایی از سوی مأموران زندان تنها به دلیل درخواست دیدار با حامد احمدی مورد اذیت و آزار واقع گردیده که شکستن یکی از دندان‌هایش را درپی داشته است.

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت که همچنان حامد احمدی، صدیق محمدی، کمال مولایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی و هادی حسینی در اعتصاب غذا بسر می‌برند.

روز گذشته نیز ٢٦ زندانی اهل سنت زندان رجایی‌شهر به منظور انتقال بە زندان قزل‌حصار فراخوانده شدند که با مقاومت آنان به ویژه مختار رحیمی و کاوه ویسی روبرو گردیدند.

منبع یادشده مدعی است که دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران برای اجرای بدون سروصدای حکم اعدام این زندانیان، درصدد انتقال آنها به زندان‌های وکیل‌آباد مشهد، سمنان و مسجدسلیمان هستند.

دستور انتقال این زندانیان توسط قاضی مقیسه صادر شده است.

پیشتر سازمان عفوبین‌الملل با صدر بیانیه‌ای نسبت به اعدام زندانیان کُرد اهل سنت ابراز نگرانی جدی کرده بود.

در همین ارتباط چند روز قبل نیز زندانیان مذهبی اهل سنت در زندان رجایی‌شهر کرج با انتشار نامه‌ای به سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار تذکر به رژیم ایران و جلوگیری از تبعیض نژادی ـ مذهبی شدند.