گزارشات و تحلیلهای خیالی حکومتی اسلامی درباره مسیحیان ایران

یکی از موسسات حکومتی به نام “دیده بان”  گزارش داده  که پروژه جهانی کردن مسیحیت تبشیری با اهدافی پنهان در ایران بوسیله خارجی ها اجرا می شود تا مشکل اختلافات گروههای مسیحی در داخل آمریکا حل شود!

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان، در ماههای اخیر و بعد از انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه گذشته که منجر به عوض شدن ترکیب دولت اسلامی در تهران شد، به نظر می رسد که گروههای تندرو شیعه باردیگر یک پروژه مسیحیت هراسی را در کشور شروع کرده اند.

برخی از این گروهها و نهادهای وابسته به حکومت و حوزه های دروس مذهبی شیعه اکنون تلاش می کنند که با برگزاری نشستها، جلسات پرسش و پاسخ و برنامه های تحلیلی، به خیال خود مسیحیت و نفوذ آن در جامعه را بررسی کنند.

این نشستها و جلسات پی درپی با حضور افرادی ناشناخته  از داخل و خارج کشور برگزار می شود که همه آنها عناوینی مانند پروفسور ودکتر یا کارشناس امور مسیحیت و تغییر دین را با خود یدک می کشند.

این افراد ضمن اینکه مرتب برخی ادعاهای دروغ نظیر وابستگی سازمانهای مسیحی به دولتهای خارجی را تکرار می کنند، نا خواسته برخی حقایق در رابطه  با نهضت بیداری روحانی ایرانیان و افزایش گرایش به ایمان مسیحی در بین آنها را نیز در خلال گفته های خود مطرح می نمایند.

اطلاع از آنچه در این جلسات گفته می شود از آن جهت برای ایمانداران مسیحی مفید است که بدینوسیله می توان برخی از حرکتهای آینده سیستمهای اطلاعاتی و امنیتی را پیش بینی نمود. حرکتهائی که این حرفها به احتمال زیاد زمینه سازی برای انجام آنها در آینده نزدیک می باشد.

پروژه جهانی کردن مسیحیت تبشیری درایران

در یکی از تازه ترین موارد، موسسه راهبردی دیده بان مدعی شده است  همسر سعید عابدینی  مدتی پس از دستگیری همسرش که به جرم اقدام علیه امنیت‌ملی نظام جمهوری‌اسلامی‌ در زندان به سر می برد، با حمایت مستقیم  به گفته آنها مراکز صهیونیستی و دولت آمریکا، پروژه‌ی جهانی کردن مسیحیت تبشیری را با اهدافی پنهان در ایران در دست گرفته است!

به دنبال این تحلیل بسیار شگفت انگیز دیده بان مدعی شده  که بعد از ازدواج سعید عابدینی با نغمه شریعت پناهی ، جریان مسیحیت تبشیری در ایران تغییر تاکتیک داده است و بعد‌از ایجاد بستری مناسب و جذب افراد مختلف و ایجاد شبکه‌ای منسجم در داخل کشور، به دنبال مشروعیت و شناساندن فراگیر این جریان تبشیری بصورت گسترده بالاخص در میان جوانان می باشد.

البته تحلیلگر بسیار مطلع دیده بان مدعی شده که این تغییر تاکتیک مسیحیت تبشیری در ایران به خاطر تعالیم خوبی بوده که سعید عابدینی در آمریکا توسط صیهونیستها دیده است! چون : «سازمانهای صهیونیستی که بخوبی می‌دانند فعالیت‌های تبشیری در قانون اساسی نظام جمهوری‌اسلامی‌ایران غیر قانونی محسوب می‌شود، از این قانون برای اهدفی بزرگتر و اقدامی جهانی جهت معاندت هرچه بیشتر با جمهوری اسلامی  و پیشبرد اهداف شوم خود استفاده نمودند.»

تحلیلهای دیده بان درباره ازدواج سعید عابدینی به همینجا ختم نمی شود و مسئله را به مسائل داخلی آمریکا هم می کشاند و می نویسد: تبلیغات توسط همسر و خواهر سعید عابدینی  در خارج از ایران بالاخص در آمریکا و چند کشور دیگر با هدف ایجاد اتحاد و همدلی میان فرقه‌های از‌ هم گسیخته مسیحیت‌ با تحریک احساسات افراد با طرح موضوع دستگیری صورت گرفت.

دیده بان معتقد است که فرقه‌های مسیحیت با اختلافات مبانی عدیده‌ای که در میانشان وجود دارد، گسست و بعضا کینه‌های مختلفی در میانشان پدید آمده‌است و  کشور آمریکا با توجه به جمعیت چشمگیر شهروندان مسیحی، با اختلافات عقیدتی و مبنایی فراوانی این فرقه‌ها روبرو است. به همین دلیل دولت آمریکا قصد دارد با کمک سازمان‌های صهیونیستی با طرح پروژه‌ی دستگیری عابدینی  در ایران، به این منازعات مذهبی در میان فرق‌مسیحیت پایان دهد، تا از این طریق وحدتی نسبی را در میان این فرق‌ منشعب در آمریکا با تحریک عواطف و احساسات افراد ایجاد نماید.

البته دیده بان توضیح نداده است که چرا نهادهای امنیتی نظام جمهوری اسلامی و دادگاه انقلاب با دستگیر و محکوم کردن این نوکیش مسیحی ایرانی – آمریکائی به نهادهای صهیونیستی و آمریکائی در اجرای اهدافشان کمک کرده اند!؟

 موسسه راهبردی دیده بان !

تشکیلاتی موسوم به “موسسه راهبردی دیده بان” با چندین نفر کارمند و بودجه ای هنگفت توسط سازمان اطلاعات سپاه با عنوان سازمان غیر دولتی (ان جی او) از سال 1389 به ثبت رسیده است که کار خود را “مبارزه با جبهه معارض انقلاب اسلامی” می داند.

دیده بان فقط یکی از دهها موسسه  و نشریه زنجیره ای می باشد که توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی حکومت اسلامی به وجود آمده تا سازنده خوراکهای فکری و تبلیغاتی علیه دشمنان فرضی جمهوری اسلامی باشند.

نهادهای اطلاعاتی اسلامی بررسی ها و اطلاعا ت جمع آوری شده توسط این سازمانهای دست ساخت خودشان را که بیشتر خیالبافی و دروغ سازی به نظر می رسند تا حقیقت، می خرند تا بتوانند هزینه هایشان را تامین نمایند. علاوه بر آن امکانات زیادی برای برگزاری سمینارو نمایشگاه، چاپ کتاب و نشریه و فعالیت در فضای مجازی و همچنین ساخت فیلم و کلیپ علیه محققان، روشنفکران، دگر اندیشان و پیروان عقاید و ادیان و مذاهب غیر شیعه یا شیعه غیر حکومتی، در اختیارشان قرار می دهند.

مسئولیت موسسه دیده بان در حال حاضر با شخصی است که خود را  “سید سجاد حسینی” متولد سال 1350 معرفی می کند. او مدعی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته “تاریخ تشیع” از دانشگاهی در قم می باشد و پایان نامه اش را درباره “نوحه خوانی” نوشته است.  این شخص می گوید که از خانواده شهید ست و پدرش در سال 1360 که او ده ساله بوده از دنیا رفته است.

این موسسه یکی از اولویتهای ده گانه مبارزه خود را مسیحیت می داند که از آن با عنوان “مسیحت صهیونیستی” نام می برد. شخصی که از او به عنوان کارشناس مسیحیت نام برده می شود طی چند ماه گذشته  مرتب با نشریات و رسانه های وابسته به سپاه پاسداران مصاحبه می کند و به گفته خودش  درباره فعالیتهای مسیحیت تبشیری در ایران صحبت می کند.

در گفتگوئی که اخیرا در خبرگزاری مهر  از این شخص منتشر شده بود او ادعا کرد که در ایران  کلیسا های ساختمانی با مسیحیت تبشیری مخالف هستند و بیشتر مسیحیان ایران خواستار مقابله با مسیحیان تبشیری می باشند. و همچنین گفت که پیش از انقلاب قرار بود ایران نقطه تمرکز منطقه‌ای مسیحیان تبشیری در خاورمیانه باشد. اما چون امکان این مسئله را با وقوع انقلاب اسلامی از دست دادند و در کشورهایی چون ترکیه، ارمنستان با جذب افراد فعالیت خود را متمرکز کردند و افراد جذب شده را جهت آموزش با تورهای گردشگری به این کشورها می‌برند.