نوکیشان مسیحی زندانی دست به اعتصاب غذا خواهند زد

دو نوکیش مسیحی پس از سپری کردن شش ماه در زندان، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‎برند و از خدمات درمانی نیز محروم هستند.

به گزارش«محبت‎نیوز» یکی از روش‌های سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی در قبال منتقدین و دگراندیشان سیاسی و عقیدتی این است که وقتی آنان را به هر اتهامی دستگیر و بازداشت می‌کند تا مدت‌ها خبری از سلامت و محل انتقال و نگهداری او مشخص نمی‌شود و همینطور مشخص نیست کدام نهاد فرد یا افراد را بازداشت کرده است.

روش تکمیلی دیگر بلاتکلیف و بی‌خبر نگه داشتن زندانی است که او ماه‌ها و در صورت گمنامی شاید سالها در زندان انفرادی بماند، مراحل بازجویی را طی کند اما نداند که قرار است چه سرنوشتی داشته باشد. تازه در مرحله بعد فاز دوم بازجویی‌ها در شرایطی که زندانی مدتها بی‌خبر در انفرادی به انتظار مانده شروع می‌شود که روشی برای شکستن، خورد کردن و تخلیه روحی و روانی بازداشتی است.

این روش‌ها کمک بزرگی به نهادهای اطلاعاتی برای پرونده‎سازی می‌کند.

هادی عسگری و امین افشار نادری، دو نوکیش مسیحی که حدود شش ماه پیش زندانی شدند و در بند ۴ زندان نگهداری می‌شوند، ماه‎هاست بلاتکلیف‌اند و از پرونده خود هیچ اطلاعی ندارد.

حتی دسترسی به پرونده آنها برای وکیل‌شان هم امکان پذیر نبوده و دادستانی پاسخگوی خانواده‎ی آنها نیست. این افراد تاکنون حتی بازجویی هم نشدند.

هادی عسگری به دلیل ممانعت از تحویل لباس، دچار عفونت کلیه ناشی از سرمازدگی شده در این موضوع از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

خبرگزاری هرانا، با تایید این خبر در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به خانواده‌های این دو نوکیش مسیحی نوشته، هادی عسگری و امین افشار نادری، بیش از شش ماه است که بلاتکلیف هستند و بازپرسی نیز نشده‌اند.

این دو گفته‌اند اگر وضعیت‎شان تا روز شنبه سوم فوریه روشن نشود از فردا یعنی یکشنبه دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

این دو زندانی پنجم شهریورماه امسال به همراه رامئیل بت تمرز، محمد دهنوی و امیرسامان‌دشتی در یک باغ خصوصی در فیروزکوه بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. آنهم در شرایطی که گفته شد که برای تفریح و استراحت به آن باغ رفته بودند.