نامه/ بازی جدید اطلاعات ایران با اهل سنت کُرد یا خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام

ارسال خبر توسط فاطمه تابع بردبار    fatemeh tabe bordbar

آژانس کُردپا: زندانیان کُرد پیرو اهل سُنت با انتشار نامه‌ای به سخنان رئیس کل دادگستری استان کُردستان واکنش نشان دادند.

در این نامه، ادعای علی‌اکبری گروسی مبنی بر عدم صدور حکم اعدام برای “سلفی‌های تکفیری” رد و آن را دسیسه و فریب نهادهای امنیتی علیه “مردم مظلوم کُردستان” عنوان می‌کنند.

زندانیان اهل سنت در نامه‌ی اعتراضی خود به صدور حکم اعدام ٢٦ فعال مذهبی کُرد اشاره و خواستار “دفاع و پشتیبانی مردم کُرد از برادران و داعیان دین اسلام و خیرخواهان” هستند.

گروسی این سخنان را روز دوم مهرماه با خبرگزاری حکومتی “مهر” عنوان کرده بود.

متن نامه که به آژانس خبررسانی کُردپا ارسال گردیده عیناً منتشر می‌گردد:

روز سه‌شنبه، دوم مهرماه به علت آشکار شدن دسیسه‌های خصمانه‌ی رژیم ایران با جامعه‌ی کُرد اهل سنت توسط رسانه‌ها و سایت‌های دلسوز مدافع مظلومان، سیستم امنیتی اداره‌ی اطلاعات، گروسی دادستان استان کُردستان را به دفاع از رژیم وا داشت. این بار دوباره رژیم خود را مظلوم و مدافع منافع مردم معرفی کرد و حکم اعدام صادر شده برای فعالان مذهبی اهل سنت که تنها جرم‌شان بیان عقیده و دعوت مردم به یکتاپرستی و دفاع از مقدسات اهل سنت است شایعه خوانده و گفت: پرونده در دست بررسی می‌باشد و حکم قابل اجرایی صادر نشده است. اما ما زندانیان کُرد اهل سنت زندان رجایی‌شهر کرج خطاب به گروسی و دست‌های پشت پرده می‌گویم که کور خوانده‌اید. مردم مظلوم اهل سنت، مخصوصاً کُردزبان هوشیار و بیدار شده‌اند. بعد از ٣٥ سال ظلم دینی، فرهنگی، سیاسی، علمی و اقتصادی انتظار دارید دروغ‌پردازی‌هایتان را باور کنند. اولا شما تروریست و مکار خونریز هستید. آیا کاک احمد مفتی‌زاده، ملا محمد ربیعی، کاک خالق فرشاد و ناصر سبحانی و صدها نفر از مردم اهل سنت کُرد که توسط خلخالی دادستان مرجعتان قتل و عام شدند، تروریست بودند.
تو که صراحتا دروغ می‌گویی و شرم نمی‌کنی بگو که هشت ماه پیش ٦ نفر از آنان حافظان قرآن و طلبه علم شرعی را چرا اعدام کردید؟ آیا تروریست بودند؟ یا مدافع مردم مظلوم کُرد اهل سنت اگر حکمی هنوز صادر نشده چگونه آنها را اعدام کردید؟

حتی حاضر نشدید جسد این شهدای راه اسلام را به خانواده‌های مظلوم‌شان و به مادران جگر سوخته‌ی آنان تحویل دهید. بخاطر دین و ایمان و دعوت مبارک‌شان حتی از اجسادشان هراس داشتید و آنها را مظلومانه زیر بُتن دفن کردید. چرا حقیقت را بیان نمی‌کنید؟ هر روز به مقدسات اهل سنت از صحابه و امهات المومنین گرفته تا مبانی اعتقادی‌شان اهانت و توهین می‌کنید. علما و نخبگان و جوانان فعال اهل سنت کُرد را قلع و قم و تعزیب و تبعید و ترور می کنید. حالا شما تروریست و عقب افتاده و خرافاتی هستید؟ یا ما که دعوتگر توحید و یکتاپرستی و پیروی از سنت پیامبر و ترک قبرپرستی و ظلم و فساد هستیم. خداوند می‌فرماید: ویمکرون و یمکرالله والله خیرالماکرین.

ای برادران وخواهران مسلمانم خوب بنگرید و نگاه کنید که چگونه رژیم ایران تاب و تحمل آشکار شدن حقیقت و مظلومیت مردم کُرد اهل سنت را برای همگان ندارد. 35 سال بر ظلم به اهل سنت کُرد از هیچ کاری کوتاهی نکردند. پشت نقاب دروغین وحدت چهره‌ی خبیث خودشان را مخفی کردند حالا تحمل آشکار شدن‌شان را برای مردم ندارند.

گروسی از یک طرف ادعا می‌کند که حکم صادر نشده‌ی اعدام، شایعه است در حالیکه ٢٦ نفر از فعالان مذهبی اهل سنت کُرد حکم اعدام دارند و به خودشان و وکلای‌شان ابلاغ شده و ٤ نفر از آنها در زندان قزلحصار هر روز در انتظار اجرای حکم‌شان هستند. حتی در تحصنی که خانواده‌های آنها جلوی قوه‌ی قضاییه و دیوان عالی روز یکشنبه ٣١ شهریور ٩٢ داشتند معاون دادستان کل کشور صادر شدن حکم اعدام آنها را تایید کرده بود و از یک طرف هم می‌گویند حکم قابل اجرایی صادر نشده است. یعنی حکم صادر شده اما هنوز موقعیت اجرا کردن آن را ندارند. حساسیت مردم و رسانه‌ای شدن این احکام ظالمانه و مخالفت سازمان‌های حقوق‌بشری با این اعدام‌ها را ندارند و همیشه در کمین فرصتی برای ریختن خون این جوانان متدین هستند.

لذا ما به تمام مردم اهل سنت ایران خصوصا غرب کشور اعلام می‌کنیم فریب دروغ رژیم و اطلاعات ایران و رسانه‌های ایران را نخورید. فریب مکر اطلاعات که با تعزیب دادن حافظان قرآن و مجبور کردن آنها که جلوی دوربین برای اعترافات دیکته شده دروغین را نخورید. برای در دین و ایمان و یکتاپرستی و توسل به مکارم اخلاق کوشا و ثابت باشید در رساندن خیر و منفعت و دفع از ضرر و مصیبت به اهل سنت و همه مردم کوشا باشید. از برادران و داعیان دین اسلام و خیرخواهان خودتان که زیر ظلم ظالمان قرار گرفته‌اند دفاع کنید وپشتیبان آنها باشید.

زندانیان اهل سنت زندان رجایی‌شهر کرج
چهارشنبه/ سوم مهرماه ٩٢