در ۵۰ کشور جهان بیش از ۲۰۰ میلیون مسیحی زیر فشار قرار دارند

در سال ۲۰۱۶ در هر ۶ ثانیه یک مسیحی کشته شد،موضوع جفا و ستم بر مسیحیان رفته رفته در حال تبدیل شدن به موضوعی عادی در جهان است. پاپ فرانسیس خواستار پایان فوری کشتار مسیحیان در خاورمیانه و سایر نقاط جهان از سوی گروه های تروریستی از جمله دولت اسلامی شد. با تصویب مجلس فعالیت مدارس اقلیت‌های دینی محدودتر شد.مجلس ایران در اصلاحیه‌های جدید برای قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی محدودیت‌های تازه‌ای را برای اقلیت‌های دینی وضع کرده است. نوکیشان مسیحی تحت فشار بیشتری قرار گرفتند.طبق آخرین گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران که روز سی ام سپتامبر ۲۰۱۶ در هفتاد و یکمین اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در صحن علنی منتشر شد در یک سال گذشته  پیروان مذهبی در ایران همچنان با محدودیت‌های شدید روبرو هستند.

برمبنای گزارش این سازمان «اوپن دورز» مهم‌ترین کشورهایی که خشونت نسبت به مسیحیان روا می‌دارند در خاورمیانه، شمال و شرق آفریقا و جنوب آسیا قرار دارندسازمان امدادگر مسیحی «درهای باز» (Open Doors) روز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه در گزارش خود اعلام کرد که در حال حاضر در ۵۰ کشور جهان بیش از ۲۰۰ میلیون مسیحی به خاطر اعتقادات خود به شدت زیر فشار قرار دارند، تحت تعقیب هستند و فشارهای مختلف اجتماعی را تحمل می‌کنند.

طبق گزارش این سازمان جمهوری اسلامی در آزار و اذیت و جفا بر مسیحیان در سال ۲۰۱۶ در رده هشتم قرار گرفته است که نشان می‌دهد جایگاه ایران از سال ۲۰۱۵ که رده‎ی نهم بود بدتر شده است.

به طور کل طبق گزارش این سازمان تشدید فعالیت سرکوبگرانه‌‌ی رژیم‌های اقتدارگرا، ملی‌گرایان دینی و تروریست‌های اسلام‌گرا سبب شده‌ که در سال گذشته میلادی شمار مسیحیان تحت تعقیب و آواره در جهان دوبرابر شود.

این سازمان که سالانه تعداد مسیحیان مواجه با خشونت در جهان را منتشر می‌کند، اعلام کرده که شمار مسیحیانی که در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) با خشونت روبرو بوده‌اند نسبت به سال‌های پیش از آن به شدت افزایش یافته است.

سازمان «اوپن دورز» (درهای باز) شرایط مسیحیان در کره شمالی را به شدت نگران کننده خوانده است، زیرا شهروندان مسیحی این کشور تنها در شرایط مخفی به زندگی خود ادامه می‌دهند. کره شمالی این شهروندان را دستگیر، شکنجه و به اعدام تهدید می‌کند.برمبنای گزارش این سازمان امدادگر مهم‌ترین کشورهایی که خشونت نسبت به مسیحیان روا می‌دارند در خاورمیانه، شمال و شرق آفریقا و جنوب آسیا قرار دارند. این سازمان سومالی، افغانستان، سوریه و یمن را به ترتیب از دیگر کشورهایی دانست که در آنها خشونت با مسیحیان به شدت ادامه دارد.

در گزارش موسسه (Open Doors) آمده جمهوری اسلامی مسیحیت را نفوذ غرب و تهدیدی برای هویت اسلامی می‌داند. مسیحیان بزرگترین گروه اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی هستند و ایران همواره از افزایش شمار آنها نگران است.

در ایران نوکیشان مسیحی به شدت مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. بسیاری از نوکیشان مسیحی ایران مجبور به مهاجرت شدند و کلیساها اجازه برگزاری مراسم و نیایش به زبان فارسی ندارد.

در گزارش پیشین این سازمان همچنین تاکید شده شمار کودکان و دانشجویان ایرانی که در مدارس و دانشگاه‌های آمریکایی ثبت نام کرده ۸.۲ درصد طی ۲۹ سال گذشته افزایش داشته است.

نگرانی از افزایش خشونت علیه مسیحیان

این سازمان افزایش فشار به مسیحیان جهان را در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) به شدت نگران کننده خوانده و تاکید می‌کند که اگر در سال ۲۰۱۵ میلادی شمار مسیحیانی که در سراسر جهان به خاطر اعتقادات خود به شدت زیر فشار بودند ۱۰۰ میلیون نفر بود، این تعداد در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) دوبرابر شده و به ۲۰۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

اسلام‌گرایان افراطی و سپس افزایش ملی‌گرایی افراطی در میان هندوها و بودیست‌های آسیا اصلی‌ترین دلیل این وضعیت نامیده شده است.