انتشار خبر پایان اعتصاب غذای محمد‌علی‌طاهری، امید واهی به مادر پیر او؛ اما با چه هدفی؟

در روزهای اخیر که انتشار خبر اعتصاب غذای زندانیان مختلف از جمله آرش صادقی، علی شریعتی، نزار زکا، حسن رستگاری مجد، سعید شیرزاد و برخی دیگر زندانیان سیاسی در اخبار مورد توجه قرار گرفته رسانه ها قرار گرفته بود، بعضا شاهد نام لیست زندانیانی که در اعتصاب غذا هستند، بوده ایم. با توجه به اینکه اکنون در آستانه دومین سالگرد از دست رفتن محمد علی طاهری زیر شکنجه و در اعتصاب غذا هستیم، این اخبار توسط چه کسانی و با چه هدفی منتشر شده است؟

منبع این اخبار کذب چه کسانی هستند؟

انتشار اخبار کذب پیرامون بنیانگذار عرفان حلقه، توسط مثلث «وکیل-خانواده-تلگرام» منتشر می شود که رسانه های حکومتی و حتی رسانه های خارج از ایران نظیر بی بی سی فارسی و بخش فارسی صدای امریکا نیز با انتشار هرچه بیشتر این اخبار کمک می کنند. بی شک، یکی از مهمترین منابع پخش این اخبار کذب کانالهای تلگرامی هستند که نام و نشان مشخصی نداشته و بنابر اطلاع حلقه نیوز، تحت نظر مستقیم مسئولین پرونده عرفان حلقه و بازجوهای پیشین محمد علی طاهری اداره می شود. محمود علیزاده طباطبایی به عنوان وکیل محمد علی طاهری و در واقع به عنوان سخنگوی غیر مستقیم حکومت، اخبار کذب راجع به آقای طاهری را منتشر می کند. با توجه به اینکه علیزاده طباطبایی به عنوان منبع اصلی بسیاری از اخبار کذب طی دو سال گذشته ادعاهایی مبنی بر ملاقات با موکلش را داشته است، پس از مشخص شدن دروغهایش در این مدت، اولین کسی است که می بایست در مقابل مراجع قانونی، تاریخ و پیروان عرفان حلقه پاسخگو باشد. از طرفی، مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران که مدت هاست به صورت مستقیم در رابطه با پرونده محمد علی طاهری اظهار نظر نکرده اند، با تحت فشار قرار دادن زیبا محمدیان، همسر محمد علی طاهری او را مجبور کرده اند تا عهده دار انتقال اخبار دروغین به عزت طاهری، مادر و آذردخت طاهری خواهر آقای طاهری در کانادا باشد. به این ترتیب اخباری که اتاق فکر مسئولین پرونده محمد علی طاهری می خواهد از زبان مادر پیر محمد علی طاهری در کانادا منتشر می شود. از شواهد پیداست که به مادر مسن محمد علی طاهری قبولانده اند که فرزندش زنده است و او پس از دوسال از شهادت از پسرش هنوز امید آزادی وی را دارد. امید دادن به مادری پیر جهت آزادی فرزندی که دو سال پیش به شهادت رسیده است، خود قصاوت قلبی می خواهد که از هرکسی ساخته نیست.

دلیل انتشار خبر اعتصاب غذا و اعلام پایان اعتصاب غذا توسط جمهوری اسلامی چه بود؟

مهمترین دلیل این خبرسازی ها القای زنده بودن محمد علی طاهری است. در کنار این هدف اصلی، سناریوهای جمهوری اسلامی طوری چیده می شود که جا برای بازی های آینده را نیز بازگذارد.

هدف دیگری جمهوری اسلامی ایران برای انتشار اخبار اعتصاب غذاهای طولانی طاهری لوث کردن اعتصاب غذاهای حقیقی وی از اردیبهشت ۱۳۹۰ تا دی ماه ۱۳۹۳ در سلول انفرادی اوین است. وقتی هر چند ماه یکبار اعلام می شود که طاهری ۹۰ روز، ۱۰۰ روز و بشتر در اعتصاب غذاست، این اخبار غیرقابل باور از نظر پزشکی، اهمیت موضوع محمد علی طاهری را در اذهان لوث می کند. در این بین نیز ادعاهای مضحکی شنیده شده است که «برای طاهری غذای آسمانی می آید و او نیازی به غذای زمینی ندارد» تا بدینوسیله وی را به مسخره گرفته و آموزه های عرفانی وی را نیز خرافی جلوه دهند.

سوالی که هرکس باید از خود بپرسد این است که چرا اهمیت پرونده محمد علی طاهری برای جمهوری اسلامی ایران به این میزان بالاست که برای مخفی کردن مرگ وی چنین انرژی صرف کرده و این مهم را تا پس از دو سال نیز مخفی کنند؟ به راستی جمهوری اسلامی ایران با این دروغهای بی سابقه اش چه هدفی را دنبال می کند؟