ادعای حضور محمد علی طاهری در دادگاه با انتشار یک ویدیو

screen-shot-2016-12-05-at-10-01-27-pm-563x353

بار دیگر ویدیویی قدیمی  با هدف تاکید بر زنده بودن وی در رسانه های جمهوری اسلامی منتشر شده است.

حلقه نیوز – بر اساس انتشار ویدیویی مبنی بر حضور محمد علی طاهری در دادگاه انقلاب، وکیل وی، محمود علیزاده طباطبایی طی مصاحبه ای ادعا کرده است که آقای طاهری در روز شنبه ۶ آذر ماه در دادگاه انقلاب حضور یافته است. پیش تر نیز ویدیویی دروغین و ساختگی از حضور محمد علی طاهری در دادگاه در تاریخ ۷ اسفند ۹۴ ، انتشار یافته بود که بعدها بر اساس انتشار اخبار ضد و نقیض از سوی وکیل و خانواده وی و نیز اطلاع رسانی منابع مستقل خبری، ثابت شد که در تاریخ ۷ اسفند وی در محل دادگاه حضور نداشته و اصولا در این تاریخ هیچگونه دادگاهی در ارتباط با ایشان برگزار نشده است .

بنظر میرسد با اوجگیری دوباره مطالبات شاگردان مبنی بر رویت وی، این ویدیوی ساختگی صرفا جهت فریب اذهان عمومی و مخفی نگاه داشتن خبر فقدان این زندانی عقیدتی ،برای کنترل اعتراضات شاگردان و هوادارانش، توسط نهادهای امنیتی، منتشر شده است.

در تابستان ۹۵ نیز نیروهای امنیتی با انتشار عکسهای ساختگی و دستکاری شده از حضور ایشان در مراسم عقد فرزندش خبرسازیهایی مبنی بر زنده بودن ایشان انجام شد، در حالی که از زمان انتشار خبر از دست رفتن وی در زیر شکنجه در خانه های امن اطلاعات در دیماه ۱۳۹۳ توسط شهناز نیرومنش مسئول کمپین دفاع از محمد علی طاهری، تاکنون گزارشی از رویت ایشان توسط هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی مستقلی دریافت نشده است. در طی۲۰ ماه گذشته، همسر و وکیل حکومتی آقای طاهری بارها ادعای دیدار ایشان راداشته اند که با استناد به نامه ارسالی محمد علی طاهری برای مجامع حقوق بشر، در سال ۱۳۹۳ این ادعا از سوی کمپین بین المللی هیچگاه مورد تایید قرار نگرفته است؛ در آن نامه محمدعلی طاهری به تحت فشار بودن همسر و عدم دیدار با وکلا اشاره صریح دارد.