صافی گلپایگانی: امام زادگان را در کشورهای خارجی شناسایی کنید

safi_akhond

نقش امامزاده‌ها و روحانیون در جامعه

یکی از اعضای مجلس خبرگان در اظهاراتی تازه مدعی تاثیرات مثبت امامزاده‌ها و روحانیت در جامعه شده است. مجلس ایران از افزایش تعداد امامزاده ها از ۴ هزار به ۱۱ هزار خبر داد. پس از آن برخی نمایندگان مجلس خواستار تحقیق و تفحص از امامزاده‌ها و نوع مصرف درآمدهای آنها شده بودند.

صافی گلپایگانی: مقابله با کنسرت امام زمان را خشنود می‌کند.

لطف‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید عصر پنج‌شنبه ۱۱ آذر همزمان با دهه وقف در دیدار با محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف به آنها گفته «امیدوارم توفیق بیشتری نصیب شما شود تا در انجام وظایف کوشا باشید و اسباب خشنودی حضرت بقیه‌الله را فراهم آورید».

او در بخشی از گفته های خود با اشاره به بقاع متبرکه متعدد در کشورهای خارجی از جمله مصر گفته «باید این امامزادگان را بشناسیم و برنامه‌های فرهنگی برای آنها تدوین کنیم».

شیخ لطف الله صافی گلپایگانی گفت: «قبرهای مطهر فرزندان ائمه معصومان در کشورهای دیگر اسلامی به ویژه مصر وجود دارد که باید شناسایی و معرفی شوند.»

صافی گلپایگانی در بین کشورهایی که درخواست کرده امامزاده‌های آنها شناسایی شوند فقط مصر را نام برده، اما به نظر نمی‎رسد با وجود حضور پر رنگ “الازهر” در مصر و همچنین روابط نه چندان صمیمانه این دو کشور به جمهوری اسلامی اجازه فعالیت به اصطلاح فرهنگی داده شود.

بر اساس برخی آمار منتشرشده تعداد مقبره امامزادگان ایران در اوایل انقلاب اسلامی یکهزار و پانصد مقبره بوده و بنابر آمارهای رسمی تا سال ۱۳۹۰ بالغ بر ۱۰ هزار و پانصد مقبره رسیده است.

تعداد امامزاده‌ها در طول ۳۰ سال ۷ برابر شده و این بدان معناست که طی سال‌های گذشته به‌طور میانگین، سالانه تعداد ۳۰۰ امامزاده جدید در ایران بنا نهاده شده اند و سخنان این مرجع تقلید در خصوص امام زادگان خارج از کشور در حقیقت بیانگر اجرایی نمودن مرحله جدید امام زاده سازی در سطح منطقه و گسترش تشیع با استفاده از این ابزار مذهبی توسط جمهوری اسلامی می باشد.