نامه ارسالی هزاران شاگردان محمد علی طاهری به رهبر ایران آیت الله خامنه ای

tazahorat-iran-5-halghehnews

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی

با سلام و دعای خیر

احتراما پیرو نامه ۶۰۰۰ تن از محققان و فرادرمانگران ایران اسلامی به حضرتعالی در ارتباط با اندیشمند مسلمان محمدعلی طاهری، به استحضار می رساند با عنایت به مسکوت ماندن موضوع و عدم دریافت هرگونه پاسخ، تعدادی از امضاء کنندگان نامه فوق به صورت حضوری به دفتر معظم له مراجعه نمودند و سرنوشت نامه ارسالی را پی گیری کردند، در کمال شگفتی پرسنل دفتر در برابر اصرار مراجعان اعلام نمودند: در طول چندسال گذشته بیش از پنج هزار نامه درباره محمدعلی طاهری به این دفتر رسیده که کلیه این نامه ها بدون رسیدگی بایگانی شده است. متأسفانه دست اندرکاران این پرونده ها، با اعمال نفوذ در نهادهای مختلف ، اجازه نمی دهند مقامات عالی رتبه نظام در جریان حقایق امور قرار گیرند، حقایقی مخفی نگاه داشته شده مربوط به نقض قوانین و ضایع نمودن حقوق شرعی و قانونی برخی زندانیان عقیدتی و سیاسی و خانواده های آنان.

در خصوص برخورد خشن نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ، به استحضار می رساند روز دوشنبه یکم آذر ۹۵ و نیز شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ جمعی از مردم جهت تحویل نامه ای با مطالبه پی گیری وضعیت پرونده محمدعلی طاهری به مجلس شورای اس می و وزارت کشور مراجعه کردند اما در مقابل با یورش نیروهای لباس شخصی قرارگاه ثاراله سپاه مواجه شدند و پاسخ نامه های خود را با چماق و باتوم و اسپری دریافت کردند. در ششم آذر ماه گروهی از مردم جهت تقدیم نامه و شکایت به وزیر محترم کشور در خصوص ماجرای اول آذر ۹۵ به محل وزارت کشور مراجعه کردند که حراست وزارت کشور نامه ها را جمع آوری و اعلام کرد که پاسخ خواهیم داد ولی مشخص گردید متأسفانه با اعمال نفوذ برخی عناصر خودسر در نهادهای امنیتی وابسته به سپاه، نامه ای به دست وزیر محترم نرسیده است در کمال ناباوری، مردم مظلوم و بی دفاع در بازگشت از وزارت کشور در میدان فاطمی بار دیگر مورد حمله و ضرب و شتم لباس شخصی های وابسته به قرارگاه ثاراله سپاه یگان قرار گرفتند و تعدادی از آنها بازداشت شدند در حالی که تنها به قصد تظلم خواهی و تحویل نامه به وزیر کشور مراجعه کرده بودند و بلافاصله هم در سکوت محل را ترک کرده بودند.

در این رویدادهای تأسف بار، به طور غیرقانونی بیش از ۶۰ نفر از شاگردان محمدعلی طاهری توأم با ضرب و شتم در مقابل خانه مردم (مجلس) و میدان فاطمی و خیابانهای اطراف بازداشت شدند. تأسف بارتر آنکه تعدادی از حاضران در این گردهمایی به شدت آسیب دیدند. در میان آسیب دیدگان علاوه بر مردان، دختران، زنان محجبه و بانوان کهنسال نیز مشاهده شده اند.

این کتک کاری و تعرض و فحاشی توسط مردان لباس شخصی وابسته به قرارگاه ثاراله با همراهی و حمایت گارد ویژه و انفعال نیروهای انتظامی نسبت به زنان محجبه غیرقانونی و در تعارض و تضاد با شعایٔر اسلامی و ارزشهای مورد نظر نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است.

از این رو بر اساس مسؤلیت های شرعی و قانونی حضرتعالی ، دستور پی گیری مطالبات زیر از مراجع ذیربط مورد درخواست است:

۱- برخورد با متخلفان و قانون شکنان در روزهای اول و ششم آذر ماه ۱۳۹۵ اعم از نیروهای انتظامی و لباس شخصی

۲- آزادی بازداشت شدگان و رسیدگی به شکایات و جبران خسارات وارده به آسیب دیدگان

۳- رعایت اصل ۲۷ قانون اساسی و برطرف کردن موانع موجود بر سر اجرای آن

۴- صدورمجوز برای برگزاری تجمعات مدنی و مسالمت آمیز جهت پیش گیری از تکرار تخلف قانون شکنان

۵- نجات محمدعلی طاهری ازدست برخی عناصرمغرض در قرارگاه ثاراله سپاه

۶- پی گیری وضعیت محمدعلی طاهری و ارایٔه گزارش به مردم در خصوص ایشان

گزارش اجمالی از پرونده و وضعیت محمدعلی طاهری

در ارتباط با اندیشمند مسلمان محمدعلی طاهری، به استحضار می رساند دست اندرکاران این پرونده، اجازه نمی دهند مقامات عالی رتبه نظام در جریان حقایق امور قرار گیرند، حقایقی مخفی نگاه داشته شده مربوط به نقض قوانین و ضایع نمودن حقوق شهروندی این زندانی عقیدتی و خانواده ایشان.

مصداق این مدعا، برایٔت محمدعلی طاهری از کلیه اتهامات وارده و صدور قرار منع تعقیب در تیرماه سال جاری از سوی دستگاه قضایی است با این حال قرارگاه ثاراله سپاه با بی تدبیری و به شکل غیرقانونی مانع از آزادی ایشان است.

محمدعلی طاهری نزدیک به ۶۱ روز است که در اعتصاب غذای اعتراضی بسر میبرد و وضعیت جسمانی او رو به وخامت است. آقای طاهری برای ۱۶ مین بار در اعتراض به برخوردهای غیرقانونی دست به اعتصاب غذا زده اند.

در یک رویه فراقانونی، ضابطان امنیتی سپاه ، تا کنون، فقط اخبار کذب و گزارشات ساخته و پرداخته شده خود را به مسؤلان عالی و رسانه ها ارایٔه می نمایند! اصرار نیروهای امنیتی و لجاجت آنها بر تداوم بازداشت ها و احیای اتهامات بی اساس و تکراری و طرح اتهامات جدید، حرکت مشکوک دیگری در جهت کاهش اعتماد عمومی و ایجاد نا امیدی و نارضایتی عمومی در عرصه داخلی و خدشه دار کردن چهره جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی و به خطر انداختن امنیت کشور است.

در این راستا هر روز افراد مشکوک و صاحب نفوذ در برخی رسانه ها و نهادهای امنیتی ، غافلانه و یا عامدانه موضوعات ساده در حوزه های عقیدتی، کرسی های آزاد اندیشی، پژوهشی ، معرفتی و تحقیق علمی را به سوی سیاسی امنیتی کردن سوق و تنزل می دهند.

این افراد جمعیت های غیرسیاسی را به سمت سیاسی شدن تحریک می کنند و به تبع آن آب در آسیاب دشمن می ریزند لذا به لحاظ حساسیت این موضوع و نیز شرایط ویژه ایران در منطقه و حفظ و بهبود وجهه بین المللی جمهوری اسلامی و خنثی نمودن هرگونه توطیٔه دشمنان ، تقاضای پیگیری و رسیدگی عاجل به وضعیت محمدعلی طاهری را داریم .

با آرزوی توفیق الهی
جمعی از مردم ایران اسلامی ( شاگردان محمدعلی طاهری )