مکارم شیرازی؛ از صدور حکم ارتداد محمد علی طاهری تا حمایت از سعید طوسی

makarem-shirazi-halghehnews-563x353

ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید شیعه که پیشتر حکم ارتداد ، بنیانگذار عرفان حلقه را صادر کرده بود، با حمایت از سعید طوسی خواست تا اثبات گناه وی، دیگر کسی از اعمال منافی عفت وی صحبت نکند.

مکارم شیرازی در حالی خواستار سکوت در رابطه با پرونده سعید طوسی شد که یکی از شاکیان پرونده از تسلیم دو توبه‌ نامه با امضای سعید طوسی به عنوان متهم پرونده و همچنین ۹ حلقه سی‌دی از صدای ضبط شده او به دادگستری خبر داده است. ناصر مکارم شیرازی که بین مراجع تقلید شیعه به دلیل مواضع سختگیرانه اش شهرت دارد، در حالی به یاری قاری محبوب بیت رهبری آمده است که بسیاری از شاکیان وی تا کنون شهادت داده اند که وقتی آنها نوجوان بوده اند، طوسی آنها را به روابط جنسی مجبور کرده است.

حکم ارتداد استاد محمد علی طاهری توسط ناصر مکارم شیرازی (مرجع تقلید شیعه)
حکم ارتداد استاد محمد علی طاهری توسط ناصر مکارم شیرازی (مرجع تقلید شیعه)

 

مکارم شیرازی اما در سال ۱۳۸۹ تنها و تنها با تکیه بر مدارک غیرقابل استنادی که در دسترس او قرار گرفته بود، حکم ارتداد محمد علی طاهری را صادر کرد و آقای طاهری را مصداق مفسد فی الارض خواند. مکارم شیرازی در شهریور ۱۳۹۴، هشت ماه پس از شهادت استاد محمد علی طاهری زیر شکنجه و در اعتصاب غذا، حکم ارتداد خود را پس گرفت تا دامن خود را از این جنایت پاک کند. شهادت استاد محمد علی طاهری تا این تاریخ توسط حکومت ایران، وکلای حکومت پرونده از جمله علیزاده طباطبایی و همسر وی، زیبا محمدیان مخفی شده است.

 

 

 

 

ناصر مکارم شیرازی در طی این سالها از اصلی ترین حامیان مالی دو گروه بهداشت معنوی نجات از حلقه بوده است که این دو گروه سعی در مبارزه با عرفان حلقه را داشته و دارند.

 

سوالی که می توان از ناصر مکارم شیرازی در این خصوص پرسید این است که چطور با این همه ادله و مستندات پرونده و شهادت قربانیان اعمال قبیح سعید طوسی، قاری محبوب رهبر نظام، باید تا اثبات گناه وی سکوت کرد، اما خود او یعنی ناصر مکارم شیرازی در خصوص پرونده آقای محمد علی طاهری بنیانگذارعرفان حلقه، قبل از صدور حکم ارتداد هیچ تحقیقی نکرده و وی را مفسد فی الارض و مرتد خوانده بود و بعد از شهادت وی، حکم ارتداد صادر شده را لغو کرد؟