علی مطهری: طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده سعید طوسی، طبیعی نیست

sans-titre-1_18

علی مطهری، نائب رییس مجلس شورای اسلامی ایران، می‌گوید: طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده سعید طوسی، قاری قرآن متهم به مسائل غیراخلاقی، طبیعی به نظر نمی‌رسد.

علی مطهری، در گفتگو با خبرگزاری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتهامات مربوط به پرونده سعید طوسی با بیان اینکه “اثبات اینگونه اتهامات بسیار مشکل و گاه نشدنی است مگر اینکه متهم اقرار کرده باشد”، تاکید کرد: رسانه‌ای شدن این موضوع موجب تضعیف نظام است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: “در پرونده آقای طوسی به نظر می‌رسد قصوری صورت گرفته که حدود ۵ سال معطل مانده است (…)، ظاهرا مقامات قضایی رعایت مصلحت خودساخته را کرده اند، که مثلا چون متهم قاری قرآن است بهتر است بطور جدی پیگیری نشود که البته این روش اشتباه است و با عدالت اسلامی و علوی سازگار نیست”.

علی مطهری، طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده را دلیل برای “پناه بردن برخی از شاکیان به رسانه‌های بیگانه و متهم شدن به معاونت در جرم” برشمرد.

غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز گفته است که در جلسه اخیر این تشکل سیاسی، گزارشی از پرونده سعید طوسی ارائه شده است اما با توجه به اینکه اخبار رسمی در این زمینه اعلام نشده است نمی‌خواهیم اظهارنظر نمائیم.

 

 

 

در پی رسانه‌ای شدن پرونده سعید طوسی، غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه شاکیان این پرونده ۴ نفر هستند، اعلام کرد: پرونده سعید طوسی در مورد “تشویق به فساد” همچنان باز است.

نشریات اصولگرایان: طوسی بهانه است، اصل نظام نشانه است

روزنامه جوان در واکنش به طرح پرونده سعید طوسی در رسانه‌ها، در سرمقاله خود در نخستین روز هفته، با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در فراهم نمودن زمینه برای نشر این خبر نوشت: طوسی بهانه است، اصل نظام نشانه است.

این روزنامه نزدیک به اصولگرایان با اشاره به پیشینه سعید طوسی می‌افزاید: سعید طوسی دارای صدای خوش و خدادادی برای خواندن قرآن است و نظام چک سفید امضا برای عصمت او نداده است.

روزنامه جمهوری اسلامی هم در سرمقاله خود به قلم مسیح مهاجری، مدیر مسئول این روزنامه با اشاره به درگیر شدن “افکار عمومی” در این ماجرا آورده است: عدم تعیین تکلیف این موضوع در گذشته و حال به این دلیل بوده که عده‌ای معتقد هستند مطرح شدن چنین موضوعی موجب تضعیف جامعه قرآنی و تضعیف جامعه قرآنی موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی است.

این نشریه نزدیک به جریان تندروهای جمهوری اسلامی در عین حال تاکید کرد: پنهان کاری در این ماجرا به ضرر متهم است و این تفکر که در مواردی باید پنهان‌کاری شود تا نظام تضعیف شود، یک توهم است.

سعید طوسی و قرائت قرآن در حضور رهبر جمهوری اسلامی

محمد گندم‌نژاد طوسی، معروف به سعید طوسی قاری و کارشناس شورای عالی قرآن، موذن مصوب صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. وی در سال‌های۹۱-۱۳۹۰ با شکایت چهار نفر از از قربانیان تعرض جنسی که از شاگردان کلاس‌های آموزش قرآن وی بودند با ارائه توبه‌نامه امضا شده مبنی بر عدم تکرار “اشتباهات مبنی بر ارتباطات ناسالم با قاریان نوجوان” به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، با اتهام “تشویق به فساد و فحشا و ارتکاب اعمال منافی عفت با نوجوانان ۱۲ تا ۱۴ ساله روبرو شد.

پس از آنکه پرونده مربوط به سعید طوسی با گذشت ۵ سال از طرح شکایت در قوه قضائیه معطل ماند، موارد مربوط به این پرونده در آبان ماه ۱۳۹۵ در اختیار صدای آمریکا قرار گرفت.

بدنبال طرح این پرونده در رسانه‌های خارج از کشور، سعید طوسی این اتهامات را رد کرد و هدف از طرح این اتهامات را “حمله به رهبر جمهوری اسلامی ایران” عنوان نمود. سعید طوسی از جمله قاریانی است که با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار و در حضور رهبر جمهوری اسلامی ایران قرآن خوانده است.