نامیق محمودی به زندان رجایی‌شهر کرج بازگردانده شد

14692

ارسال خبر توسط فاطمه تابع بردبار    fatemeh tabe bordbar

آژانس کُردپا: “نامیق محمودی” پس از ٣٣ روز بازداشت در اداره‌ی اطلاعات سنندج، بار دیگر به زندان رجایی‌شهر کرج انتقال یافت.

به گزارش آژانس خبرسانی کُردپا، روز گذشته “نامیق محمودی” شهروند کُرد اهل شهرستان سقز که در بیست و سوم مردادماه به منظور بازجویی به اداره‌ی اطلاعات سنندج منتقل شده بود، دوباره به زندان رجایی شهر کرج انتقال داده شد.

یک منبع مطلع از زندان رجایی‌شهر کرج به خبرنگار کُردپا گفت: ” بر اثر شکنجه، وضعیت سلامتی این زندانی سالخورده نامناسب می‌باشد و آثار ضرب و جرح و شکنجه بر بدن وی نمایان است”.

نامیق محمودی شهروند کُرد اهل شهرستان سقز

همین منبع در ادامه افزود: نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران خواسته‌‌اند تحت شکنجه‌های شدید او را متهم به عضویت و همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسسون حکومت اسلامی نمایند، اما وی کلیه‌ی اتهامات وارد شده را رد کرده است.

“نامق محمودی” ٦٢ ساله، اهل روستای ایرانشهر از توابع شهر سقز می‌باشد که در فروردین‌ماه سال ١٣٩١ توسط نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران بازداشت و سپس به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد، این زندانی کُرد طی این مدت به دلیل شکنجه‌ی نیروهای امنیتی و مأموران زندان رجایی‌شهر بینایی یکی از چشم‌های خود را از دست داده است.

گفته می‌شود که چند روز پیش برادر و یکی از فرزندان “نامق محمودی” بازداشت و پس از بازجویی در رابطه با پرونده‌ی وی، آزاد شده‌اند.http://www.kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=12103