قطع ارتباط کامل خانواده با محمد علی طاهری در زندان اوین

mohammadali-taheri-saham-news-e1444496589836-171x300

گزارش‌ها حاکی از آن است تمام راه‌های تماس محمدعلی طاهری با خارج از زندان در آستانه بیست و دومین روز اعتصاب غذا، قطع شده است.

به گزارش «سحام»، منابعی گفته‌اند «کارشناسان پرونده» به صورت مکتوب به این زندانی عقیدتی اعلام کرده‌اند که دلیل قطع ارتباط، ادامه اعتصاب غذای او است.

آقای طاهری از روز یک‌شنبه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۵، ملاقات حضوری و یا تماس تلفنی نداشته است.

کارشناسان پرونده (بازجویان قرارگاه ثارالله سپاه) این زندانی عقیدتی را تحت فشار گذاشته‌اند تا اعتصاب غذای اعتراضی‌اش را متوقف کند.

خانواده‌ی محمدعلی طاهری آخرین بار که وی به دلیل وضعیت وخیم جسمانی به بیمارستان بقیه‌الله اعزام شده‌ بود، از این انتقال تا مدت‌ها اطلاعی نداشتند زیرا نهادهای امنیتی این موضوع را پنهان کرده بودند. اکنون شائبه این وجود دارد که آقای طاهری به دلیل وضعیت وخیم جسمانی در بیمارستانی خارج از زندان بستری شده باشد، اما به خانواده او اطلاع نمی‌دهند.

گفته شده «محمدعلی طاهری اعلام کرده تا احقاق مطالبات قانونی‌اش، کماکان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.»

بنیان‌گذار عرفان حلقه از ۷ مهرماه ۱۳۹۵، در اعتراض به عدم اجرای قرار منع تعقیب و ممانعت از آزادی‌اش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

این در حالی است که پس از گذشت بیش از ۲۰ روز از اعتصاب غذا، برخی از مدافعان حقوق بشر در داخل و خارج از ایران نسبت به سرنوشت و وضعیت احتمالی محمدعلی طاهری ضمن ابراز نگرانی، از سازمان‌های بین‌المللی درخواست مداخله فوری و موثر جهت روشن شدن وضعیت این زندانی عقیدتی کرده‌اند.

این چندمین بار است که محمدعلی طاهری برای احقاق حداقل حقوق قانونی خود در زندان اوین دست به اعتصاب غذا می‌زند.