شیخ حسن آقامیری؛ هیئت‌ها کلیسا شده‌اند!

aghamiriii-600x338

یک واعظ جنجالی در ایران معتقد است بچه هیاتی‌های شیعه شبیه اعضای کلیساها شده اند.

به گزارش«محبت‌نیوز» سیدحسن آقامیری، که کاربران در فضای مجازی ایران او را به نام “روحانی جنجالی” می‌شناسند و علی‌ظاهر نظراتش با روایت حکومت از دین نیز متفاوت است، سخنرانی جدیدی در وصف هیات های عزاداری ایراد نموده است.

او در تازه‌ترین صحبت‌هایش از روحانیون ایران انتقاد کرده که حرف‌هایی می‌زنند که مردم نمی‎فهمند. به گفته او «روحانی‌ها باید لباس مردم را به تن کنند و بین مردم باشند تا از مسائل جامعه آگاهی یابند و درد مردم را بدانند؛ وقتی فقط بالای منبر بنشینیم و صحبت کنیم حرف‌های ما را درک نخواهند کرد؛ چون سخنان ما از جنس سخن مردم نیست؛ چون خیلی‌هایمان مانند مردم زندگی نمی‌کنیم».

او انتقاداتی هم به مراسم اعتکاف کرده و گفته: «اسلام دین کیفیت است نه کمیت، آمار می‌دهند که امسال پنج میلیون نفر در مراسم راهیان نور شرکت کرده‌اند؛ اما باید پرسید اگر آمار بالا نشان‌دهنده‌ موفقیت‌آمیز بودن است؛ چرا امروز اوضاع راهیان نور این‌گونه است؟

ما فقط آمار می‌دهیم؛ ولی آمار دادن به کجا خواهد انجامید. من امسال به مراسم اعتکاف رفتم دیدم که همه سرشان توی موبایل است و توی تلگرام چرخ می‌زنند».

در ادامه صحبت‌هایش نیز این جمله را گفت که «هیئت‌ها کلیسا شده‌اند»! توضیح دقیقی در این‌باره نداد اما گفت: «بسیاری از هیئتی‌ها فقط در هیئت خودشان و جایی که دوستان‌شان حضور داشته باشند شرکت می‌کنند. یکی از چیزهایی که در هیئت رفتن لذت بسیاری دارد، دیدن دوستان است؛ اگر همین فرد به هیئتی که آشنایی با اعضای آن ندارد، دعوت شود نمی‌رود؛ چون بعد از هیئت به قهوه‌خانه می‌روند قرار شب‌نشینی دارند یا کافی‌شاپ می‌روند یا فلافل می‌خورند و در کل هیئت رفتن تفریح خوبی برای آنهاست».

به نظر می‌رسد اشاره او به نوع لباس حاضرین و نوع آرایش در هیات‌ها باشد که به تعبیر حکومت مدون و غربی است. اما پوششی که جوانان امروز یا به قول معروف «بچه هیاتی‌ها» با آن در روزهای عزاداری رفت و آمد می‌کند در تمام دنیا بی‌بدیل است و سابقه نداشته کسی با تراشیدن «یامسیح» و «یا‌ روح القدس» بر روی سر وارد کلیسا شود و یا در جلسه دعا و پرستش قمه زنی کند!