ذوق‌زدگی رسانه‌های جمهوری اسلامی از پاسخ پاپ به نامه مکارم شیرازی

mohabat_papa-300x169

گروهی از رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی از پاسخ پاپ به نامه مکارم شیرازی به شدت ذوق زده شده‌اند.

به گزارش«محبت نیوز» به دنبال افزایش تهدیدات تروریستی اسلامگرایان علیه کشورهای مسیحی در سرتاسر جهان، رهبر کاتولیک‌های جهان و هیات رهبری واتیکان در جهت حفظ صلح و آرامش جهانی تصمیم گرفتند دریچه‌ای جدید به روی مسلمانان جهان و رهبران آنان باز کنند تا شاید در بستر این گفتگوها و نشست‌ها بتوانند از افراط‌گرایی مذهبی آنان در جهان بکاهند.

بر طبق این روال پاپ در ماه‌های گذشته به نقاط مختلف دنیا سفر کرده تا از نزدیک هم با مسیحیان دیدار کند و هم با رهبران سایر ادیان کشورهای مختلف نیز دیدار و گفتگویی داشته باشد و در اکثر دیدارهای خود برای آرام‌تر نمودن شرایط فعلی و کاهش مسیحیت‌‌ستیزی از سوی افراط گرایان اسلامی، تاکید کرد که اسلام دین صلح است و خشونت‌ها و تروریسمی که در دنیا به این دین نسبت داده می‌شود درست نیست.

پاپ فرانسیس در راستای همین سیاست صلح جویانه واتیکان چند هفته پیش نیز در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در ضمن سفر به لهستان، نسبت دادن خشونت و ترور را به اسلام بلکه به همه ادیان الهی مردود دانسته بود.

به دنبال آن “ناصرمکارم شیرازی” از مراجع تقلید شیعه در نامه‌ای به پاپ از مواضع او تشکر کرد و نوشت « از این‌که جناب‌عالی در مصاحبه خود در سفر به لهستان، نسبت دادن خشونت و ترور را به اسلام بلکه به همه ادیان الهی مردود دانسته‌اید، بسیار خوشوقتم. موضع منطقی جناب‌عالی در قبال دین اسلام و مبرا دانستن آن از اقدام‌های ضد انسانی گروه‌های تکفیری چون داعش شایسته تحسین است».

حالا پایگاه خبری این مرجع تقلید، ضمن ذوق زدگی فراوان خبر داده «پاپ فرانسیس از دریافت این نامه ابراز خرسندی کرد و مراتب تشکر خود را اعلام نمود».

همین جمله کافی بود تا رسانه‌های حکومتی که تا همین چند روز قبل علیه پاپ شمشیر را از رو بسته بودند با خوشحالی و ذوق فراوان، تشکر اداری پاپ از دریافت نامه مکارم را تیتر نخست خود کنند.

تارنمای «پرس ‌تی‌وی» سیمای برون مرزی جمهوری اسلامی هفته گذشته در واکنش به سفر پاپ به گرجستان در تیتری کنایه آمیز نوشت «مسیحیان گرجستان از مراسم دعای پاپ استقبال نکردند»، یا بسیاری از خبرگزاری ها و تارنماهای اسلامی که تا همین چند روز پیش خالی ماندن صندلی‌های ورزشگاه گرجستان را شکست واتیکان دانستند، حالا به نظر می‌رسد ورق برگشته و همین رسانه‌هایی که تا دیروز سایه پاپ را با تیر می‌زدند امروز از پاسخ او به مکارم ذوق زده‌اند.

شایان ذکر است در دولت گذشته، محمود احمدی‌نژاد نیز بارها برای پاپ نامه‌های بی‌جواب نوشت و بارها از او وقت ملاقات گرفت اما به خاطر سیاست‌ها و سخنان تنش‌زا و خارج از عرف و ادب جهانی احمدی‌نژاد به خصوص در مورد هولوکاست، با درخواست وی موافقت نشد.