سخنرانی نماینده آقای کاظمینی بروجردی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل

14463920_1033072206790500_1334822351_n

نماینده آقای کاظمینی بروجردی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل:  آقای سید حسین کاظمینی بروجردی، روحانی شیعه ای است که به سکولاریسم معتقد می باشداما وضعیت ایشان بعد از ده سال حبس، در حالی که ماهها پیش دوران حبسش پایان یافته است، و هنوز آزادش نمی کنند،  نشان می دهد که جمهوری اسلامی تا چه حد به توصیه های شورای حقوق بشر سازمان ملل (در یو پی آر) و تعهداتش مبنی بر آزادی عقیده و دین و بیان متعهد بوده است( در اصل متعهد نبوده است)

متن کامل سخنرانی بانو مریم موذن زاده در سازمان ملل:

با تشکر آقای معاون رئیس

سودویند از تلاش کشورهایی که می کوشند تا توصیه های روند یو پی آر را به صورت کمی تقسیم کنند قدردانی می کند. مانند توصیه های برزیل به سودان، کانادا به تاجیکستان و تانزانیا و همچنین جمهوری چک به ایرلند که محدودیت زمانی را به شکل “تا قبل از سومین روند یو پی آر” به توصیه های کاملا مشخص اضافه کرده اند. هرچند که از نظر ما تمام پیشنهادها باید چنان تنظیم و به صورت کمی تقسیم گردند که در صورت قبول کشور مورد بررسی، حصول آن تا دور بعدی یو پی آر میسر باشد.

برای مثال بعد از شش سال  و نیم قبول 123 پیشنهاد توسط جمهوری اسلامی ایران، هنوز تلاش محسوسی برای اجرایی کردن حتا پیشنهادهای دور اول دیده نمی شود، مانند پیشنهاد آلمان برای «احترام به آزادی ادیان» و یا پیشنهاد شیلی برای «تضمین موثر آزادی بیان و عقیده و آزادی دین و اعتقاد»، که هر دو هم پذیرفته شده اند.

آقای کاظمینی بروجردی، که هنگام دستگیری یک روحانی شیعه معتقد به «سکولاریسم» بود اکنون بیش از 10 سال است که در زندان به سر می برد. او با وجود اینکه ماه ها است که زمان حکم اش پایان یافته، همچنان زندانی است. این نشان می دهد که با وجود  قبول توصیه  ها، شرایط چگونه تغییر کرده اند و یا بهتر است بگوییم که چگونه تغییری نکرده است.

با تشکر