آیت الله محمدرضا نکونام برای چندمین بار طی ماه اخیر به زندان منتقل شد

makarem-nekounam-saham-news-450x250

دادگاه ویژه روحانیت که به هیچ مرجعی جز رهبری پاسخ‌گو نیست، طی ماه اخیر در اقدامی بسیار عجیب و با هدف جلوگیری از تکمیل درمان آیت‌الله محمدرضا نکونام مرجع تقلید زندانی و آزار و اذیت وی، برای هفتمین بار او را از بیمارستان به زندان قم منتقل کرد.

به گزارش خبرنگار «سحام»، این انتقال در حالی عصر روز جمعه انجام شده که آیت‌الله محمدرضا نکونام به خاطر آزار و اذیت‌های مأموران امنیتی و دادگاه ویژه‌ی روحانیت و جلوگیری از درمان بیماری‌های سخت، به بیمارستانی در قم منتقل شده بود.

آیت‌الله نکونام که به دلیل عوارض ناشی از سکته‌ی مغزی در بیمارستان، با بیماری‌های سختی دست در گریبان است، ۶۸ سال سن دارد و بیش از یک سوم محکومیت فرمایشی خود را تحمل کرده است.

وی به دلیل اختلاف نظر فقهی با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مورد خشم دادگاه ویژه‌ی روحانیت قرار گرفته است. هم‌چنین «مافیای» حوزه‌های علمیه نیز قصد دارند وی را خانه‌نشین و از عرصه‌های علمی و دینی خارج کنند.

از پنج‌سال حکم حبس صادر شده توسط دادگاه ویژه‌ی روحانیت، وی معادل ۲۰ ماه را در زندان‌های قم و اوین گذرانده و با توجه به شرایط سنی و ابتلا به بیماری‌های سخت، باید از شرایط «آزادی مشروط» بهره‌مند شود، اما «مافیای قدرت و ثروت» برای فشار آوردن به وی و از صحنه خارج کردن او، تا امروز با «آزادی مشروط» موافقت نکرده است.