شکاف عقیدتی و مذهبی بین مسلمانان هر روز عمیق تر می گردد

chcheni-300x209

در کنفرانسی اسلامی که در جمهوری چچنستان برگزار شد فتوایی به تصویب رسید که در آن تنها مسلمانان اهل “طریقت اسلام صوفی” به عنوان مسلمانان واقعی به رسمیت شناخته می شوند !

به گزارش«محبت نیوز» ظاهرن شکاف بین فرقه های مختلف اسلامی کار را به برگزاری کنفرانس های انتقادی و فتواهای جنجالی بین علمای مسلمان کشانیده است تا با صدور احکام مختلف سعی در محکوم نمودن یکدیگر به ارتداد نمایند.

در تازه ترین فتوای که در چچنستان صادر گردیده است تنها مسلمانان اهل “طریقت اسلام صوفی” به عنوان مسلمانان واقعی به رسمیت شناخته شده اند . نشریه”EurAsia Daily”  نیز در تیتیر خبری خود، واکنش نارضیاتی سعودی ها در رابطه با این بیانیه را منتشر نمود.

این نشریه همچنین به نقل از وب سایت خبرگزاری قطری “الجزیره” در این رابطه می نویسد که مبلغ دینی عربستان “محمد بن عبدالرحمن العریفی” (محمد عریفی) از اساتید دانشگاه ملک سعود ریاض که به تشویق مسلمانان به مبارزه علیه دولت قانونی در سوریه مشهور می باشد، در توییتر خود نتایج حاصله در کنفرانس در شهر “گروزنی”، پایتخت چچنستان را محکوم کرد.

علاوه بر این، این مقام مذهبی عربستان اعلام کرد که رئیس جمهور چچنستان “رمضان قدیروف” به حق نبوده و ریختن خون رهبر چچن را “مجاز” دانست.

پیش از این نیز شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی اعظم سعودی در واکنشی شدیدالحن به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره مراسم حج امسال، گفت که رهبران جمهوری اسلامی مسلمان نیستند. این مقام بلندپایه مذهبی عربستان سعودی با اشاره به دین زرتشت اضافه کرد که رهبران جمهوری اسلامی پیروان یک جادوگر هستند.