اجرای حکم زندان و شلاق برای دو مربی عرفان حلقه

مربیان-620x330

پیمان میرزایی از مربیان عرفان حلقه که پیش تر، به یک سال حبس و شلاق محکوم شده بود، روز سه شنبه ۲۶ مرداد ۹۵ پس از احضار به دادسرای اوین، برای آغاز دوره محکومیتش به قرنطینه زندان اوین منتقل شد.

به گزارش سایت «نجات با حلقه»، این شاگرد محمدعلی طاهری که با چند اتهام واهی از جمله “اخلال در نظم عمومی” به یک سال حبس، که شش ماه آن تعزیری و شش ماه دیگر تعلیقی است، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده بود، در تاریخ ۱۷ مرداد ماه به دادسرای اوین احضار شد و با قول مساعد بازپرس و قاضی پرونده مبنی بر تعدیل حکمش به ۲۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی، در محل دادسرا، ۲۴ ضربه شلاق را تحمل نمود و جریمه نقدی خود را نیز پرداخت کرد.

وی پس از آن با قرار وثیقه، آزاد شد اما اندکی بعد، علی رغم وعده مسوولان قضایی، در روز سه شنبه ۲۶ مرداد مجددا به دادسرا احضار شد و بدون طی شدن تشریفات قانونی به زندان اوین فرستاده شد.

شایان ذکر است، حتی تاریخ اجرای حکم شش ماه حبس تعزیری برای پیمان میرزایی نیز هنوز فرا نرسیده است و فارغ از خلف وعده و فریب ضابطین قضایی و امنیتی، بازداشت او، ناگهانی و خارج از روال قضایی محسوب می شود.

گفتنی است، یکی دیگر از مربیان عرفان حلقه به نام یوسف عیوض زاده نیز در هفته گذشته به صورت ناگهانی دستگیر و راهی زندان اوین شد. او نیز بدون طی شدن روال قضایی و داشتن حق تجدیدنظرخواهی، بلافاصله بعد از دادگاه بدوی در روز سه شنبه ۲۶ مرداد ماه، به زندان اوین انتقال یافت.

اسامی شاگردان محمدعلی طاهری که در تاریخ فعلی در زندان به سر می برند عبارت است از: اردشیر شهنواز، فهیمه اعرفی، لیلا سبزعلی جماعت، لیلا جعفری، سعید اردشیر، یوسف عیوض زاده و پیمان میرزایی.