آیت الله محمدرضا نکونام از زندان قم به منزل خود منتقل شد

Makarem-nekounam-saham-news-450x250

صبح امروز مرجع تقلید محبوس در زندان ساحلی قم، به بیت خود واقع در این شهر منتقل شد.

به گزارش «سحام»، آیت‌الله محمدرضا نکونام مرجع تقلید محبوس در زندان ساحلی قم که هفته گذشته به دلیل عدم رعایت دستور پزشکان توسط زندانبانان دچار وخامت جسمانی شده و به بیمارستانی در تهران منتقل شده بود، صبح روز پنج‌شنبه به بیت خود در شهر قم بازگردانده شد.

این مرجع تقلید محبوس روز گذشته از بیمارستان ناشناسی در تهران به زندان ساحلی قم منتقل شده بود.

پزشکان قانونی به دادگاه ویژه روحانیت توصیه کرده بودند که در صورت عدم استفاده از غذاهای خاص در دوران حبس، حال جسمانی این مرجع تقلید به وخامت خواهد گذاشت، اما دادگاه ویژه روحانیت بی‌اعتنا به دستور پزشکان، موجب شد که آیت‌الله نکونام موجب نارسایی قلبی – کلیوی و فشار خون بالا شود.

آیت الله محمدرضا نکونام از شاگردان سرشناس امام خمینی است که در پی اختلاف نظر فقهی با برخی مراجع تقلید از جمله آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در سال است که به صورت متناوب در زندان به سر می‌برد.

حجت‌الاسلام علی زین‌الدین یکی از شاگردان آیت‌الله نکونام پیش‌تر در گفت‌وگو با «کلمه»، «مافیای حوزه علمیه» را موجب بازداشت این مرجع تقلید شیعه اعلام کرده بود.

آیت‌الله نکونام که دو سال است به صورت متناوب در زندان‌های اوین و ساحلی قم به سر می‌برد، خواستار «استفلال» و «عدم نفوذ و دخالت حاکمیت در اداره حوزه‌های علمیه» است. وی هم‌چنین خواستار اخذ «امتحان فقهی» از فقها و بررسی میزان توانایی علمی ایشان در مباحث فقهی و به روزآوری ح این حوزه‌ها با تکنولوژی نوین و علم روز و تغییرات جامعه است.

دادگاه ویژه روحانیت با فشار ماموران امنیتی اصرار دارد که این مرجع تقلید ۶۸ ساله شیعه، از مطالبات خود دست بردارد تا زمینه آزادی وی را فراهم کند، اما آیت‌الله نکونام تا کنون علی‌رغم ابتلا به انواع بیماری‌های طاقت‌فرسا، از خواسته‌های خود دست نکشیده و از آنان دفاع کرده است.