انتقال آیت الله نکونام از بیمارستان به زندان قم

Mohammadreza-Nekounam-saham-news1-438x300

صبح امروز آیت‌الله محمدرضا نکونام از مراجع تقلید شیعه که دو سال به صورت متناوب در زندان بوده است، پس از مداوای ناتمام در بیمارستانی در تهران به زندان ساحلی شهر قم منتقل شد.

به گزارش خبرنگار «سحام»، اصرار پزشکان بیمارستان در تهران مبنی بر «عدم تحمل حبس» توسط آیت‌الله نکونام و یا انتقال وی به پزشکی قانونی‌ شهر تهران برای صدور گراهی «عدم تحمل حبس» مورد توجه دادگاه ویژه روحانیت قرار نگرفته است و این عالم روحانی مجددا به زندان ساحلی منتقل شده است.

هنوز مشخص نیست آیت‌الله نکونام تحت تدابیر امنیتی در کدام بیمارستان در تهران بستری بوده است. ماموران به دلایل امنیتی از جمله عدم تجمع اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در برابر بیمارستان، از اعلام نام بیمارستان خودداری نموده‌اند.

آیت‌الله نکونام در اسفندماه سال ۹۳ در زندان انفرادی بازداشتگاه ویژه روحانیت دچار سکته مغزی شد و دادگاه ویژه روحانیت بدون طی مراحل درمانی، مجددا وی را به زندان انتقال داد. این انتقال زودهنگام سبب عوارضی هم‌چون «قند» و «فشار خون بالا»٬ «افتادگی پلک‌ها» و «کم شدن بینایی»٬ «لمس شدن سمت چپ بدن»٬ «نارسایی در کارکرد قلب»٬ »کلیه‌ها» و «تیروئید» گردیده است.

آیت‌الله محمدرضا نکونام با تحمل بیست ماه از زندان و نیز دارا بودن ۶۸ سال سن، می‌تواند مطابق قانون از آزادی مشروط استفاده کند، اما دادگاه ویژه روحانیت با زیر پا گذاشتن قانون٬ حاضر نشده که وی را با وجود بیماری‌های متعدد کشنده آزاد کند.

پزشکان می‌گویند ادامه حبس این مرجع تقلید شیعه٬ سلامتی جسمانی او را به خطر انداخته است. اما دادگاه ویژه روحانیت که به هیچکس جز رهبر جمهوری اسلامی پاسخ‌گو نیست، تاکنون بر ادامه این روند ظالمانه اصرار ورزیده است.