دادگاه ویژه روحانیت، آیت‌الله نکونام را به بیمارستان منتقل کرد

Mohamadreza-Nekounam-sahamnews-e1464623771516-362x400

پس از درج خبری در «سحام»، مبنی بر جلوگیری دادگاه ویژه روحانیت از اعزام مرجع تقلید محبوس در زندان ساحلی قم، عصر دیروز عوامل امنیتی این دادگاه آیت‌الله نکونام را جهت طی مراحل درمان به بیمارستان اعزام کردند.

به گزارش خبرنگار «سحام»، آیت‌الله محمدرضا نکونام مرجع تقلید محبوس در زندان ساحلی قم که در پی اختلاف نظر فقهی با برخی مراجع تقلید از جمله آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی توسط عوامل امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شده، نزدیک به دو سال است که از بیماری‌های ناشی از عوارض سکته مغزی در زندان، فشار خون بالا، قند خون، نارسایی کلیه و قلب رنج می‌برد.

پزشکان قانونی به دادگاه ویژه روحانیت توصیه کرده‌اند، برای حفظ سلامتی این مرجع تقلید شیعه، از ارائه غذای زندان به وی خودداری شود، اما عوامل دادگاه و مامورین زندان قم، به این درخواست توجهی نکرده‌اند که این موضوع باعث شده سلامتی جسمانی این روحانی منتقد دچار «خطر جدی» شود.

از سوی دیگر خبرنگار «سحام» دریافته که شب گذشته شب‌نامه‌ای در شهر قم توزیع گردیده که در آن از اقدامات غیرقانونی و شبهه‌ناک دادگاه ویژه روحانیت علیه این مرجع تقلید انتقاد شده است. پس از توزیع این شب‌نامه که برخی نسخ آن در حوزه‌های علمیه توزیع گردیده، ماموران امنیتی به دنبال یافتن عوامل انتشار آن هستند که تا کنون به توفیقی در این زمینه دست نیافته‌اند.

هم‌چنین قرار بوده اساتید، طلاب و شاگردان آیت‌الله محمدرضا نکونام روز چهارشنبه در برابر بیت‌ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی تجمع اعتراض آمیز برگزار کنند که با انتقال این مرجع تقلید به بیمارستانی در تهران، برگزاری این تجمع منتفی اعلام شده است.

به خاطر عدم تجمع، تحصن و اعتراض طلاب در برابر بیمارستان، هنوز اعلام نشده که آیت‌الله نکونام به کدام بیمارستان در تهران منتقل شده است.