افراطی گری و تروریسم حکومتی

2963295497-620x330

حسین قامتی

متأسفانه این روزها موج اعدام زندانیان عقیدتی و سیاسی در ایران شدت گرفته است.اخبار و آمار تکان دهنده از زندان و دادگاه ها به ویژه اعدام های اخیر نشان می دهد حاکمیت ایران همچنان بر منش و روش خود که اساس آن بر زور و سرکوب و خفقان و انحصار طلبی استوار است پافشاری می نماید و لجاجت می ورزد.

این موج اعدام و سرکوب در فواصلی مابین انتخابات‌ها و این روزها پس از توافق برجام، مزورانه، شدت بیشتری به خود گرفته‌است.

اعدام دسته جمعی زندانیان عقیدتی اهل سنت، در حقیقت حرکتی واپس گرایانه از سوی حاکمیت ایران است بازگشتی به دهه خونین شصت و اوایل انقلاب پنجاه و هفت. این تراژدی حیرت آور نشان از زوال و افول اندک عقلانیتی است که گروهی امیدوار بودند در برخی از چهره‌های نظام بتوان مشاهده کرد.

اکنون با تشدید فضای خفقان و سرکوب و پر شدن زندان ها از زندانیان عقیدتی و سیاسی و افزایش اعدام های فردی و گروهی، حکومت ایران در عمل به اوج افراطی گری مذهبی رسیده است و به نوعی تروریسم حکومتی بدل شده است که مخالفان و منتقدان و دگراندیشان را به شیوه خاص خود ترور می نماید.

شیوه ای به ظاهر قانونی با اتهام زنی، پرونده سازی و تشکیل دادگاه های پنج دقیقه ای بدون ارائه حتی یک برگ سند و مدرک و در نهایت صدور حکم اعدام، غافل از آنکه  ادامه این مسیر، حکومت این افراطیون را به سراشیبی سقوط نزدیک تر خواهد نمود و این سرنوشت محتوم همه حکومت های دیکتاتوری در طول تاریخ است.