اعتراض شاگردان آیت‌الله نکونام در حاشیه مراسم خداحافظی «حسینی بوشهری»

hashem-Hoseini-Boushehri-sahamnews-e1468195917147

روز پانزدهم تیرماه «سیدهاشم حسینی بوشهری» در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه، با این مجموعه خداحافظ کرد و جای خود را به علیرضا اعرافی سپرد. اعرافی ۱۲ تیرماه از سوی شورای‌عالی حوزه علمیه قم به سمت رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور انتخاب گردید.

به گزارش خبرنگار «سحام»، در حاشیه مراسم تودیع «سیدهاشم حسینی بوشهری» از حوزه‌های علمیه، جمعی از اساتید، طلاب و شاگردان آیت‌الله محمدرضا نکونام مرجع تقلید در بند، نسبت به پرونده سازی «مافیای حوزه‌های علمیه» و «دادگاه ویژه روحانیت» علیه استاد خود اعتراض کردند.

این شاگردان هم‌چنین از عدم پیگیری وضعیت آیت‌الله محمدرضا نکونام توسط «حسینی بوشهری» علی‌رغم مکاتبات متعدد صورت گرفته با وی در زمان مدیریتش گلایه و وی را بازخواست کرده‌اند.

حسینی بوشهری که خود از شاگردان قبل از انقلاب آیت‌الله محمدرضا نکونام بوده و برخی کتب ادبیات عرب از جمله «سیوطی» را نزد وی خوانده، در پاسخ ضمن ابراز ناتوانی از حل مشکل استاد خود اظهار کرد: «کار از دست من خارج بوده است.»

مدیر اسبق حوزه‌های علمیه در ادامه پاسخ خود، ضمن انتقاد از آیت‌الله نکونام گفته است: «ایشان نباید بگوید که مراجع تقلید فعلی اصلا مجتهد نیستند.»

وی در ادامه افزوده: «آیت‌الله نکونام نباید به حوزه علمیه قم کاری داشته باشد و اگر می‌خواهد در حوزه‌ها تغییر ایجاد کند، به نجف اشرف برود و از آن‌جا این تغییر را آغاز کند.» وی به شاگردان این مرجع تقلید توصیه کرده که «به‌جای این کارها بروید سراغ درس و تبلیغ.»

گفتنی است آیت‌الله محمدرضا نکونام پس از دو هفته آزادی موقت، روز جمعه هجدهم تیرماه با یورش نیروهای امنیتی در منزل خود برای چندمین بار بازداشت گردید.

http://sahamnews.org/2016/07/301132/