سریال اعتراض ها به وضعیت مبهم محمدعلی طاهری / بی توجهی مقامات قضایی

photo_2016-06-26_10-50-21-620x330

شاگردان بنیانگذار دو طب مکمل «فرادرمانی» و «سایمنتولوژی» اقدام به برگزاری تجمع های هفتگی در اعتراض به وضعیت نامشخص معلم زندانی خود و استمرار رفتارهای غیرقانونی دستگاه قضایی با این اندیشمند ایرانی نموده اند.

به گزارش سایت «نجات با حلقه»، به نقل از کمپین تبرئه و آزادی محمدعلی طاهری، دامنه این اعتراض ها که هر هفته روز یکشنبه و در مقابل دانشگاه های شهر های مختلف ایران برگزار می شود، به شهرهای مختلف اروپا و امریکا هم کشید و در هفته های گذشته بیش از ۱۰ شهر در اروپا و کانادا و امریکا، صحنه اعتراضات مدنی به ادامه حبس ناعادلانه محمدعلی طاهری بود.

شایان ذکر است، از بازداشت موقت غیرموجه بنیانگذار عرفان حلقه، در بند دو الف زندان اوین، قریب به ۵ ماه گذشته است. حکم حبس پنج ساله این زندانی عقیدتی در تاریخ ۱۸ بهمن ۹۴ به پایان رسیده، اما او علی رغم اتمام دوره محکومیتش، در روالی غیرقانونی، همچنان در زندان به سر می برد.

مقامات قضایی بدون هیچ توجیه قانونی، مدام قرار بازداشت موقت بنیانگذار عرفان حلقه را تمدید می کنند. بازپرس پرونده(حسینی)، عدم پرداخت جریمه ۹۰۶ میلیون تومانی این اندیشمند را دلیل ادامه بازداشت او خوانده بود اما با وجود پرداخت این جریمه، توسط ۷۰۰۰ نفر از شاگردان محمدعلی طاهری، ابوالقاسم صلواتی دستور تمدید بازداشت موقت محمدعلی طاهری را صادر کرد. او پس از صدور این دستور گفت از پرداخت جریمه رد مال محمدعلی طاهری اطلاع نداشته است!

جالب آنجاست که پرونده محمدعلی طاهری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست ماشاالله احمدزاده در حال رسیدگی است و دیوان عالی کشور نیز، پس از نقض حکم اعدام، این شعبه را برای تکمیل پرونده (بخوانید پرونده سازی)، ذی صلاح دانسته است، اما در رویه ای غیرمعمول، دستور تمدید قرار بازداشت موقت این متفکر ایرانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست ابوالقاسم صلواتی، صادر می شود!

البته این دست رفتارهای غیرقانونی و خارج از روال قضایی، در پرونده اندیشمندان این مرز و بوم کم مشاهده نشده و بی شک، آخرین بار هم نخواهد بود.

دوست داران محمدعلی طاهری اما خواستار پایان این بی عدالتی هستند و اعلام کرده اند تا زمان آزادی این دانشمند، به تجمع های اعتراضی هفتگی خود ادامه خواهند داد.