«بهایی بد چیزیه»

این روحانی می‌گوید« میت بهایی را در دریا هم بندازیم و در بیاریم نجس است. چون بهایی به فتوای همه‌ی فقها نجس است. آب هم بکشیم نجس است و آبی هم که از بدنشان میچکد نجس است…»
بهاییان ایران از اواسط قرن نوزدهم میلادی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. این آزار و اذیت پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به شدت افزایش یافت، و تا به امروز ادامه دارد. با حدود ۳۰۰ هزار پیرو، بهاییان بزر‌گ‌ترین گروه مذهبی غیرمسلمان در ایران را تشکیل می‌دهند، اما جزء اقلیت‌های مذهبی به‌رسمیت‌شناخته‌شده در قانون اساسی کشور نیستند و در نتیجه مشمول حمایت‌های مقرر در آن نمی‌شوند. امروزه بهاییان مرتبا مورد ارعاب، بازداشت خودسرانه، تخریب اموال، محرومیت از اشتغال و دسترسی به آموزش عالی قرار می‌گیرند. رهبران آیین بهایی در ایران هم‌چنان در زندان به سر می‌برند.
مدارای مذهبی موضوع بسیار مهمی است، به‌ ویژه برای کسانی که در یک کشور چند نژادی و چندمذهبی زندگی می‌کنند. از آن‌جا که مذهب نیروی تاثیرگذاری در سرتاسر جهان به حساب می‌آید، لذا باید بدانیم چگونه دیگر مذاهب را محترم بشماریم، چگونه به آن‌ها مجال دهیم و چه جایگاهی به آن‌ها در مذهب خود قائل شویم.لطفا خبر را از اینجا دریافت کنید