ماموران امنیتی کتاب‌های آیت‌الله محمدرضا نکونام را توقیف کردند

Mohamadreza-Nekounam-saham-news1-e1440550867383

هم‌زمان با نزدیک شدن به ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، ماموران امنیتی با حکم دادگاه ویژه روحانیت با فک پلمپ انبار کتاب‌های آیت‌الله محمدرضا نکونام، اقدام به توقیف تمامی کتاب‌های این مرجع تقلید محبوس نمودند.

به گزارش «سحام»، روز گذشته ۴ اردیبهشت ماموران امنیتی با حکم دادگاه ویژه روحانیت اقدام به فک پلمپ انبار کتاب‌های آیت‌الله محمدرضا نکونام در شهر قم نموده و تمامی کتاب‌های وی را علی‌رغم این‌که دارای مجوز از وزرات ارشاد بود را توقیف کردند. این ماموران با استفاده از ده‌ها خودروی نیسان، کتاب‌ها را به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

لازم به ذکر است که این کتاب‌ها با محتوای مذهبی و فلسفی در همه نمایشگاه‌ها با استقبال افکار عمومی مواجه می‌شد و این‌گونه زمینه روشن‌گری نسبت به اوضاع نابسامان دین و مدعیان دین‌مداری را فراهم می‌کرد.

عناونین و محتوای برخی از کتاب‌های ضبط شده عبارتند از: رساله توضیح‌المسائل، احکام پزشکی، احکام نوین، مناسک حج، فقه نوشت غنا و موسیقی در هفت جلد و غیره.

گفتنی است سال گذشته همزمان با روز پنجم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۴) غرفه انتشارات صبح فردا که آثار این مرجع تقلید محبوس را منتشر و عرضه می‌کرد؛ در نمایشگاه تعطیل و کتاب‌هایی که در آن عرضه می‌شد، جمع‌آوری گردید.