علیزاده طباطبایی: وجه ردّ مال محمدعلی طاهری پرداخت شده / بازداشت غیر منصفانه کافی است

2-e1459850515701-620x330

محمودعلیزاده طباطبایی، در یادداشتی بر صفحه فیس بوک خود از پرداخت کل مبلغ جریمه نقدی محمدعلی طاهری، در روز یکم اردیبهشت، به حساب دادگستری تهران خبر داد. وی ادامه بازداشت موکلش را غیرقانونی، غیر شرعی و غیر منصفانه دانست.

به گزارش سایت «نجات با حلقه»، این وکیل دادگستری نوشت: « امروز یکم اردیبهشت سال ٩۵ کل مبلغ جریمه (ردّ مال) موضوع حکم صادره سال٩٠ موکلم آقاى محمدعلى طاهرى به حساب دادگسترى واریز شد. آنگونه که پیشتر بیان شده بود، هرچند حکم صادر ناعادلانه و خارج از ضوابط شرعى و قانونى بوده است، دلیل واریز وجه، براى جلوگیرى از ادامه بازداشت موقت ایشان پس از حدود شش سال حبس که اکثرا در انفرادى نیز بوده است، مى باشد زیرا بازپرس و قاضى محترم رسیدگى کننده، شفاها عمده دلیل تمدید قرار را عدم پرداخت جریمه عنوان نمودند.»

وی با غیرمنصفانه خواندن ادامه بازداشت این اندیشمند ایرانی افزود: « اینجانب و همکارانم حسب وظیفه قانونى تقاضاى اعمال ماده١٣۴ ق. م. ا. را از دادگاه تجدیدنظر تسلیم نموده ایم و منتظر پذیرش آن از ناحیه دادگاه مى باشیم، لیکن براى جلوگیرى از ادامه غیرمنصفانه بازداشت موکلمان و تسریع در تبدیل قرار بازداشت، وجه مذکور واریز شد تا رسید آن به ضمیمه لایحه اى به مرجع قضائى تقدیم گردد.»

علیزاده پیش از این نیز در مصاحبه با روزنامه شرق و باشگاه خبرنگاران جوان‬، با بیان اینکه دلیل موجهی برای ادامه بازداشتمحمدعلی طاهری‬ وجود ندارد، ضمن اشاره به بهانه تراشی ها برای تمدید قرار بازداشت موکلش، این قبیل اعمال دستگاه قضایی را غیرقانونی خوانده بود.

با این حال این وکیل از پرداخت تمام و کمال جریمه نقدی بنیان گذار طب های مکمل فرادرمانی و ‫‏سایمنتولوژی، برای جلوگیری از ادامه بهانه تراشی های بازپرس پرونده (حسینی) خبر داد.