اتمام مهلت پرداخت جریمه نقدی محمدعلی طاهری، دست آویز جدید بازپرس برای تمدید بازداشت

IMG_1386-620x330

به گزارش سایت «نجات با حلقه»، مهلت دادگاه به خانواده محمدعلی طاهری برای پرداخت جریمه نقدی وی پایان یافته است. بازپرس پرونده (حسینی) یکی از دلایل تمدید بازداشت بنیان گذار طب های مکمل «فرادرمانی» و «سایمنتولوژی» را عدم پرداخت جریمه او اعلام کرده است.

در روند غیرقانونی حاکم بر پرونده محمدعلی طاهری، از این دست بهانه های مغرضانه برای ادامه بازداشت این اندیشمند کم نبوده و نیست. تا دیروز نقص تحقیقات ( پس از ۵ سال!!! )، ادعای داشتن شاکی خصوصی ( که به گفته وکیل هنوز اثری از آن در پرونده نیست) و اتهام عجیب «عضویت در سازمان چریک های فدایی خلق» (که هیچ سندی دال بر آن وجود ندارد) بهانه تمدید بازداشت این دانشمند مخترع بود و امروز «عدم پرداخت جزای نقدی» دستاویزی برای تمدید بازداشت موقت محمدعلی طاهری، توسط بازپرس پرونده، قرار گرفته است.

این گونه تنگ نظری ها در سیستم قضایی فاسد جمهوری اسلامی، تازگی ندارد. چه که محمدعلی طاهری همان معلمی است که شاگردانش با میل و اختیار خود در کلاس هایش، که با مجوز قانونی برگزار می شده، شرکت می کردند و شهریه می پرداختند اما در کمال تعجب در دادگاه انقلاب به تحصیل مال نامشروع متهم شد و قاضی پرونده بیش از ۹۰۵ میلیون تومان “ردّ مال” برایش برید.

خانواده بنیان گذار عرفان حلقه اما برای برطرف شدن این شبهه که او به علت اتهامات مالی در زندان است در صدد پرداخت هر چه سریع تر این مبلغ هستند. چرا که محمدعلی طاهری نه تنها یک زندانی مالی نیست بلکه یک زندانی سیاسی است که به دلیل ظلم و جور حاکم بر ایران و دسیسه های اقتدارگرایان، ششمین سال حبس ناعادلانه خود را پشت سر می گذارد.