نامه یک زندانی نوکیش مسیحی به دادستان جدید کشور

همزمان با انتصاب محمدجعفر منتظری به عنوان دادستان جدید کل کشور یکی از مسیحیان زندانی در ایران در نامه‌ای خطاب به او به صدور احکام بازداشت‌ و رفتار ظالمانه با شهروندان مسیحی انتقاد کرد.

fgjghv

به گزارش «محبت‌نیوز»  ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی که ایام محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می کند، در واکنش به انتصاب محمد جعفر منتظری نامه ای سرگشاده خطاب به وی نوشته که در پی می آید.

به نوشته تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابراهیم فیروزی که ایام محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می کند با تکیه بر تجربه و مشاهدات خود در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دادستان جدید نوشته:

“آقای محمدجعفر منتظری با گذراندن تجربه مدیریت در دیوان عدالت اداری به‌طور دقیق متوجه هستید که هیچ انسانی به‌ صرف داشتن ردای مذهب درستکار نیست چه رسد به مأمورینی که جزو ضابطین قضایی محسوب می‌شوند.

باید بدانید که هر آنچه در دوره ریاست شما اتفاق بیفتد به نام شما در حافظه تاریخی ثبت خواهد شد و اگر سروسامانی به صدور حکم بازداشت‌های ناحق و ظالمانه برای نوکیشان مسیحی ندهید بدانید که غایتش به برده شدن دادستانی‌های کشور در مقابل وزارت اطلاعات به‌عنوان یک ضابط قضایی خواهد انجامید. در این صورت وجود قوانین در جمهوری اسلامی کاملن بی‌معنا خواهد بود.

-بیشتر بخوانید : صدور حکم زندان و تبعید برای نوکیش مسیحی ابراهیم فیروزی + سند

امیدوارم اکنون‌ که به ‌عنوان دادستان کل کشور محدوده مسئولیت شما بیشتر از قبل شده است توجه ویژه به تابع نبودن دادستانی‌های کشور به گزارشات خلاف واقع و داستان‌پردازی‌های وزارت اطلاعات داشته باشید .

اگر در جمهوری اسلامی مبنای قوانین کشور هست نباید دادستان‌ها از روی کم‌تجربگی گزارشات وزارت اطلاعات را بدون نقد پذیرفته و موجبات بازداشت نوکیشان مسیحی را فراهم آورند.

من به‌عنوان یک زندانی که مسائل مطرح در این نامه را از نزدیک تجربه کردم به شما میگویم از کج رفتاری‌های دادستان‌های قبلی درس عبرت بگیرید، افرادی که در طبقه حاکمیت قرار دارند به ‌خوبی از این حقیقت آگاهند که آنانی که تابع ولایت مطلقه فقیه هستند ازنظر تعداد اقلیت می‌باشند با این توصیف اگر همان‌طور که عرض کردم مبنای شما قانون است نباید دستگاه قضایی ولایت مدار با شهروندانی که قوانین را رعایت می‌کنند اما تابع اسلام یا ولایت‌فقیه نیستند به‌ناحق با اتهامات کاذب مورد تعقیب قضایی قرارشان بدهد و یا از سوی وزارت اطلاعات امنیت آن‌ها به خطر بیفتد.

اگر هدف نهایی دستگاه امنیتی حفاظت از امنیت طبقه حاکم است بدون شک دستگاه امنیتی به عاملی برای از بین رفتن امنیت اکثر شهروندان تبدیل می‌شود.

-بیشتر بخوانید : رنجنامه ابراهیم فیروزی نوکیش مسیحی در زندان رجایی شهر کرج

ابراهیم فیروزی ١٧ اسفندماه ۱۳۹۳ از سوى شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى مقیسه محاکمه شد.
ویکه ۳ شهریور ماه سال ۹۲ بازداشت شد، سابقه بازداشت های متعددی را دارد و پیش‌تر نیز از سوی دادگاه انقلاب رباط کریم به یک سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان سرباز محکوم شده بود، اما باوجود اینکه از ۲۳ دی ماه سال گذشته محکومیتش به پایان رسید، همچنان در زندان بسر می‌برد تا حکم پرونده جدیدی که برایش تشکیل شده قطعی شود. ابراهیم فیروزی هم اینک بر خلاف اصل تفکیک جرائم، در بند ده زندان رجایی‌شهر تحمل حبس می کند.