بازداشت یک درویش گنابادی در سروستان

اصغر-کریمی-765x510

ساعتی پیش یک درویش گنابادی با نام‌ اصغر کریمی که در حادثه‌ی سال ۱۳۹۰ شهرستان کوار توسط نیروهای امنیتی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، بار دیگر دستگیر و به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مجذوبان نور، دادسرای کوار این درویش ساکن شهرستان سروستان را بدون ارائه‌ی حکم قضایی فراخوانده بود که پس از مراجعه‌ی وی به دادسرای سروستان، دستور بازداشت و انتقالش را به زندان عادل‌آباد صادر کرد.

اصغر کریمی به همراه آقایان ابراهیم فضلی و محمدعلی سعدی که چند روز پیش بازداشت شدند، در جریان غائله‌ای که به تحریک چهار آخوند و شماری از قشریون در شهرستان کوار علیه دراویش نعمت‌اللهی گنابادی راه افتاده بود از ناحیه‌ی پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند اما با وجود اقامه‌ی دعوا علیه ضاربان، خود به حبس و زندان محکوم شدند.

این سه درویش با وجود جراحت شدید و خونریزی به بازداشتگاه انفرادی منتقل شده و حتی پس از بستری در بیمارستان نیز مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

یادآور می‌شود پس از غائله‌ی کوار شمار بسیاری از دراویش گنابادیِ سراسر کشور و جمعی از وکلا و فعالان حقوق آنان به حبس‌های سنگین، تبعیدهای طولانی‌مدت و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شده‌اند.

http://humanrightsiniran.org/1394/11542/