دامن زدن به شایعه آزادی ‘محمد علی طاهری’ برای مخفی کردن مرگ وی

Capture

در پی اعلام اخبار ضد و نقیضی درباره آزادی و اعتصاب غذای محمد علی طاهری ، مسئولین پرونده فوق امنیتی عرفان حلقه، با تهییج هوادران و شاگردان محمد علی طاهری در حال دامن زدن به شایعه احتمال آزادی او هستند.

 طی روزهای گذشته عده ای از آی دی های مجازی در فضای فیسبوک و تلگرام با انتشار فراخوانی اعلام کرده اند روز یکشنبه هجدهم بهمن ماه ۱۳۹۴،  از ساعت ده صبح مقابل زندان اوین تجمع کرده و با اتمام دوران محکومیت طاهری در آن تاریخ به استقبال این معلم معنوی خواهند شتافت. این فراخوان به دلیل ایجاد امید واهی در بین شاگردان محمد علی طاهری، توانسته افرادی را نیز با خود  همراه کند و ظن آن میرود که تعدادی از شاگردان عرفان حلقه که هنوز فقدان محمد علی طاهری را نپذیرفته اند به همراه عده ای که با مقاصد خاص از طرف حکومت به داخل عرفان حلقه نفوذ کرده اند، روبروی زندان اوین تجمع کنند.

از طرفی، عده زیادی از شاگردان محمد علی طاهری از تهران و شهرستان ها اعلام کرده اند که ۱۸ بهمن روبروی زندان اوین تجمع خواهند کرد تا بتوانند در صورت زنده بودن، محمد علی طاهری را رویت کنند و گفته اند که چنانچه وی رویت نشود، تکیلف وضیعت وی روشن خواهد شد. حال با توجه به اینکه محمد علی طاهری در دی ماه سال گذشته زیر شکنجه و در اعتصاب غذای دوازدهم جان سپرده است، ظن آن می رود که شخصی را شبیه آقای طاهری گریم کرده و از دور به جمعیت نشان دهند. شاعبه ای که برای خنثی کردن آن شاگردان محمد علی طاهری خواستار صحبت با وی هستند.

بنا بر اطلاع حلقه نیوز، هدف اصلی این تحرکات، خبرسازی در رسانه های داخلی و رسانه های وابسته خارجی از موضوع آزادی یا عدم آزادی محمد علی طاهری است که در هر دو صورت فقدان وی به صورت ناخودآگاه را در ذهن ها کمرنگ خواهد کرد

 بنا بر اعلام شهناز نیرومنش مسئول کمپین بین المللی حمایت از محمد علی طاهری، آقای طاهری در دی ماه ۱۳۹۳ در حالی که برای اعتراف به شیطانی بودن آموزه هایش زیر شکنجه قرار گرفته بود، جان باخته است و بر همین مبنا، در ماه گذشته کنفرانسی در دانشگاه یو‌سی‌ال‌ای در لس آنجلس و همچنین تجمعاتی برای بزرگداشت اولین سالگرد شهادت محمد علی طاهری در شهرهای مختلف جهان ازجمله: لس آنجلس در امریکا و لندن در انگلیس، بروکسل در بلژیک، شیکاگو در امریکا، سیدنی در استرالیا، استکهلم در سوئد، استانبول در ترکیه، اِسِن در آلمان و واشنگتن دی سی در امریکا   ونکوور در کانادا، برلین در آلمان، ترونهایم در نروژ، مالمو در سوئد و اسلو در نروژ برگزار شد.

لازم به توضیح است وعده ی بی اساس آزادی محمد علی طاهری توسط وکلای حکومتی وی مطرح گردیده است. اولین بار محمود علیزاده طباطبائی در دیماه امسال مدعی آزادی آقای طاهری شد و سپس این موضوع روز گذشته توسط سعید خلیلی نیز اعلام شد. اما تا این لحظه،هیچ نهاد قانونی در این باره اظهار نظری نکرده است. عده کثیری از شاگردان عرفان حلقه در تهران، اصفهان، شیراز و تبریز اعلام کرده اند که ۱۸ بهمن، محک راستی سنجی مسئولین نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.