اعلام نگرانی پارلمان اروپا خطاب به حسن روحانی

Capture

دولت ایران باید آزادی محمدعلی طاهری را تضمین کند / نگران اتهام های ساختگی هستیم

اعضای پارلمان اروپا با صدور بیانیه ای خطاب به حسن روحانی و صادق آملی لاریجانی، از بهانه تراشی برای ادامه بازداشت محمدعلی طاهری با اتهام های غیر مشروع، اظهار نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری محمدعلی طاهری پس اتمام دوره محکومیتش در تاریخ ۱۸ بهمن ۹۴ شدند.

در متن این بیانیه آمده است:

ابلاغ درخواست فوری به رئیس جمهور ایران، حسن روحانی و رئیس قوه قضاییه ایران، صادق لاریجانی
دکتر محمدعلی طاهری بنیانگذار موسسه ای است که سلامتی جسمی و ذهنی را برای جامعه به ارمغان آورده است. آموزه های دکتر طاهری (شعور کیهانی) مورد استفاده ده ها هزار نفر از ایرانیان قرار گرفته است. او در سال ۹۱ توسط اطلاعات سپاه به اتهام توهین به مقدسات، ارتداد، سب النبی و اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و به مرگ محکوم شد. حکم اعدام محمدعلی طاهری بر اساس قانونی صادر شد که سه سال بعد از بازداشت وی به تصویب رسید.

پس از درخواست های جامعه بین المللی، حکم اعدام آقای طاهری نقض شده و دیگر پیگیری نمی شود. همچنین دوره محکومیت ۵ ساله وی در ۱۸ بهمن ۹۴ به پایان می رسد.

ما آزادی آقای طاهری را نشانه تمایل ایران به ورود به عرصه روابط عادی بین المللی و گامی به سوی تضمین تامین حقوق بشر برای شهروندان ایرانی، توسط دولت این کشور، می دانیم. ما از قوه قضاییه ایران انتظار داریم تاریخ آزادی محمدعلی طاهری را تایید و تضمین نماید و همزمان نگران زمزمه های برخی از نهادهای ذی نفوذ، مبنی بر طراحی نقشه هایی برای نسبت دادن اتهام های ساختگی به آقای طاهری و نگهداری او در زندان، هستیم.

دکتر طاهری تا کنون ۵ سال را در سلول انفرادی گذارنده است و برای رساندن صدای بی گناهی خود بارها دست به اعتصاب غذا زده که در آخرین اقدام، ۷۰ روز به طول انجامیده است. او به دلیل اعتصاب غذاهای پی در پی و رفتار نامناسب در زندان تحت فشار قرار گرفته است.

بنابراین ما اعضای پارلمان اروپا، مراتب نگرانی خود را نسبت به وضعیت محمدعلی طاهری، به شما اعلام داشته و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او از زندان اوین هستیم.