نباید بر عقیده اکثریت مسلمانان تاخت و تاز کرد

Capture

 به گزارش کمپین فعالین بلوچ، مولوی محمدحسین گرگیج، مقایسه مشکلات کنونی کشور با وقایع صدر اسلام  و تاخت و تاز به صحابه رضی الله عنه را مورد نکوهش قرار دادند و بر ضرورت همزیستی مسالمت آمیز تأکید نهادند.

 مولوی محمد حسین گرگیج در خطبه های دیروز جمعه خاطرنشان کردند: برخی افراد جهت داغ کردن تنور انتخابات و افزودن هوادار، در راستای تخریب دیگران، مسایل امروز را با صدر اسلام قیاس می کنند، مقایسه کردن این زمان با عصر اسلام قیاس مع الفارق می باشد، اگر فسادی وجود دارد آن را به صدر اسلام و جنگ های صفین و جمل ربط ندهند و به یاران پیامبر صلی الله علیه و سلم تاخت و تاز نکنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش، با اشاره به آیات الهی مبنی بر بهشتی بودن صحابه رضی الله عنهم تصریح کردند: خداوند تزکیه صحابه رضی الله عنهم را بیان نموده و پیامبرصلی الله علیه و سلم آنان را پاک قرار داده است، حدود 25 آیه به صراحت ایمان، تقوی، صداقت، دیانت و بهشتی بودن آنان را اعلام نموده است و خداوند رضایت خویش را نسبت به آنها بیان کرده است.

مولوی گرگیج ادامه دادند: افراد، به مقدسات گستاخی نکنند، و به جایگاه خود مغرور نباشند که این جایگاه دایمی نیست،

 وی افزودند: همزیستی و زندگی مسالمت آمیز در کشور را درنظر بگیریم و عقیده اکثریت مسلمانان امروز را زیر سوال نبریم، بر آنها تاخت و تاز نداشته باشیم که این مسئله بد است و این نوع مقایسه ها با صدر اسلام باطل و بی ارزش هستند.