افشین ایقانی از زندان آزاد شد

Capture

به گزارش کمپین نه به آزار وزندان هموطنان بهایی:افشین ایقانی شهروند بهائی زندانی ساکن سمنان پس از چهار سال و سه ماه از زندان سمنان آزاد شد.

پیشتر افشین ایقانی، شهروند بهائی ساکن سمنان، در پی تائید حکم نهایی ۴ سال و ۳ ماه و یک روز زندانش، روز بیست و یکم شهریور ماه  سال ۸۹خود را جهت اجرای حکم به زندان سمنان معرفی کرد. افشین ایقانی، در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۸۸ دستگیر شد و در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۳۸۸ طی وثیقهٔ ۱۲۰ میلیونی آزاد شد.

این شهروند بهایی  اهل سمنان به چهار سال و سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود: چهار سال حبس تعزیری برای “تشکیل گروه هایی باهدف برهم زدن امنیت کشور!

در رأی صادره اظهار می شود که هر فعالیت مربوط به آئین بهائی غیرقانونی است و بنا براین هیچ هدفی جز برهم زدن امنیت کشور ندارد – و سه ماه و یک روز دیگر برای “تبلیغ علیه نظام و به نفع گروه های مخالف نظام (بهائیت)”.

در رأی همچنین اشاره شده است که بازداشت قبلی آقای ایقانی جزء حکم او محسوب خواهدشد و این که به تشخیص کارشناسان وزارت اطلاعات همۀ دارایی های او که مربوط بهاتهاماتش است مصادره می شود.

به علاوه چون زندان سمنان فاقد امکانات مناسب نگهداریاین گونه متهمین می باشد، آقای ایقانی به زندانی در استان تهران فرستاده خواهد شد.