دستگیری دو شهروند بهایی در سنندج

Capture

 به گزارش کمپین نه به آزار و زندان هموطنان بهایی به نقل از کردانه:پس از گذشت سه ماه از دستگیری شهروند بهایی مقیم سنندج، آقای ذبیح الله رئوفی و اتهام واهی تبلیغ علیه نظام که به ایشان زده شده است؛ اکنون همسرشان خانم پروانه رحمانی توسط نیروهای وزارت اطلاعات شهرستان سنندج دستگیر گردیده اند.


ایشان در تاریخ ۹۴/۹/۲۸ چندین تماس تلفنی از شماره ای ناشناس داشته اند مبنی بر اینکه ابلاغیه ای از طرف دادگستری سنندج باید به وی تحویل داده شود، اما چون منزل نبودند این کار صورت نگرفته است. صبح روز ۹۴/۹/۲۹ شخصا به دادگستری مراجعه می کنند و در این مورد سوال می نمایند اما در دادگستری ابلاغیه ای به نام ایشان صادر نشده بود.
در هنگام مراجعت به منزل در خیابان مامورین اطلاعات ماشین ایشان را متوقف و پروانه ی رحمانی را دستگیر نموده با خود می برند.
گروهی هم همراه  آقای رئوفی به منزل ایشان جهت تفتیش مراجعه می کنند. آزار و اذیت این خانواده ی بهایی مقیم سنندج همچون سایر هم کیشانشان در ایران مدت هاست که به طرق مختلف انجام می گیرد. آقای رئوفی پیشتر در سال ۱۳۸۸ به همین اتهام بازداشت و محاکمه گردیدند و شش ماه زندان در تبعید را تحمل نمودند. اکنون نیز برای پرونده ی جدید ایشان در تاریخ ۲۳ آذر ۹۴ دادگاهی تشکیل گردیده و منتظر صدور حکم می باشند.