سنندج/ همسر زندانیِ بهائی ذبیح الله رئوفی بازداشت گردید

Capture

آژانس کُردپا: مأموران امنیتی وزارت اطلاعات، همسر شهروند پیرو بهائی را در یکی از خیابان‌های شهر سنندج بازداشت کردند. به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز یک‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری، پروانه رحمانی همسر ذبیح‌الله رئوفی پس از بازگشت از دادگستری استان کُردستان، توسط نیروهای لباس شخصی ستاد خبری اداره اطلاعات بازداشت و با خود بردند.
توقف خودرو و بازداشت خانم رحمانی، یکصد روز پس از بازداشت شوهرش، ذبیح‌الله رئوفی صورت می‌گیرد.
منابع خبری کُردپا گزارش دادند که چند روز قبل از بازداشت پروانه رحمانی، تماس‌های با ایشان برقرار شده که در آنها خواسته شده بود که جهت دریافت برگه ابلاغیه به دادگستری استان مراجعه نماید که بعدها مسئولان دادگستری از تماس‌ها و صدور برگه‌ی مزبور ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.
تا لحظه تنظیم این خبر، وضعیت و سرنوشت پرونده‌ی قضایی این خانواده‌ی بهائی علی‌رغم برگزاری دادگاه آقای رئوفی در ٢٣ آذرماه ٩٤ در ابهام است.
بازداشت ذبیح‌الله رئوفی ٦٦ ساله در اواسط شهریورماه امسال، با تفتیش منزل، کتاب‌ها، سی‌دی‌ها، جزوات و تصاویر و همه مسائل مربوط به آئین بهائیت از منزل ایشان همراه بود.
وی پیشتر و در سال ۸۸ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به شش ماه حبس در شهرستان تویسرکان تبدیل شد و آقای رئوفی دوران این حبس را در آن شهرستان گذراند.