بیش از یک ماه بازداشت؛ نوید اقدسی ممنوع الملاقات است

Capture

به گزارش کمپین نه به آزار و زندان هموطنان بهایی به نقل از هرانا:با وجود صدور نامه ای مبنی بر اجازه ملاقات، مسئولین دادستانی از ملاقات خانواده نوید اقدسی با این شهروند بهایی ممانعت کردند.

در تاریخ ۲۴ آبان ماه سال جاری مامورین اطلاعات ایران تعداد ۱۶ نفر از بهاییان ایران در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان بازداشت، و تعداد ۱۵ مغازه در چند شهر دیگر ایران را پلمپ کردند.

در میان افراد دستگیر شده نام نوید اقدسی به چشم می خورد که در همان روز توسط مامورین اطلاعات بازداشت و به اوین منتقل شد. او چندین ساعت بعداز دستگیری با منزل تماس گرفته، سلامت خود را اعلام کرده و اطلاع داده که برای پیگیری وضعیت او به شعبه سه دادسرای قدس مراجعه کنند.

بعداز بازداشت نوید خانواده وی بارها برای مشخص شدن وضعیت وی به دادسرای قدس مراجعه کرده اند و درخواست های متعدد برای ملاقات با فرزندشان و رئیس شعبه داده اند که جواب مسئولین به ایشان، مراجعه کردن در چند روز یا هفته بعد بوده است و بعداز رجوع مجدد نیز همان پاسخ ها را دریافت کرده اند.

او بعداز گذشت بیش از دو هفته با منزل تماس تلفنی داشته و طبق گفته ی خانواده ایشان در این مکالمه کوتاه از وضعیت روحی مناسبی برخوردار نبوده و این امر موجب نگرانی آنها شده است.

بعداز این تماس تلفنی مراجعه خانواده به دادسرا و درخواست های کتبی ادامه پیدا کرد و در هفته اخیر نامه ای مبنی بر ملاقات افراد خانواده نوید اقدسی از سوی مسئولین دادسرای قدس به آنها داده و قرار گردید که در انتهای هفته برای ملاقات نوید در شعبه سه دادسرای قدس حاضر گردند.

در روز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه خانواده نوید برای دیدارش در محل دادسرای حاضر شدند، و با ارائه نامه ملاقات به مسئولین با عملکرد خشن و تند آنها که او ممنوع الملاقات می باشد روبرو شدند و حتی به آنها گفته شده که ممنوع المکالمه نیز می باشد.

گفته می شود که چهار بازداشت شده بهایی دیگر اخیراً با خانواده خود تماس تلفنی داشته اند.