افراد وابسته به حکومت مانع برگزاری نماز جمعه در مسجد اسلام‌آباد ارومیه شدند

Capture

آژانس کُردپا: افراد وابسته به حکومت از برگزاری نماز روز جمعه در مسجد “قدس” شهرک اسلام‌آباد ارومیه جلوگیری نمودند.

به گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته بیست و هفتم آذرماه، چند تن از افراد وابسته به حکومت با بستن درهای مسجد قدس اسلام‌آباد ارومیه از برگزاری نماز روز جمعه در این مسجد ممانعت به عمل آوردند.
یک منبع مطلع در این‌باره به خبرنگار کُردپا در ارومیه گفت: این افراد با این اقدامات درصدد ایجاد اختلاف در میان شهروندان می‌باشند.
این منبع افزود: این افراد مورد حمایت مسئولان حکومتی می‌باشند و از حمایت ادارات حکومتی برخوردارند.
به گفته این منبع مطلع، این اقدام افراد وابسته به حکومت، نگرانی شهروندان کُرد این منطقه ارومیه درپی داشته است.
این منبع در ادامه اظهار داشت: جمع کثیری از شهروندان کُرد که برای ادای نماز جماعت به این مسجد آمده بود، پشت درهای بسته مسجد ماندند.
گفته می‌شود، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و اداره‌ی اطلاعات ارومیه در محل تجمع شهروندان حضور داشتند، اما هیچگونه اقدامی جهت حل این مسأله انجام ندادند.
این منبع مطلع گفت: اقدامات این افراد در راستای ایجاد اختلاف میان شهروندان کُرد با حمایت مسئولان حکومتی موجی از نارضایتی شهروندان کُرد در ارومیه به‌ همراه داشته است.
طی چند سال اخیر، مسجد قدس اسلام‌آباد و مدرسه علوم دینی صلاح‌الدین ایوبی به مدیریت ملارضا عبدی اداره و منابع مالی آن از سوی افراد خیرخواه تأمین می‌شود و همچنین این مسجد اهل سنت در ارومیه با کمک‌های مالی شهروندان کُرد ساخته شده است.
این منبع مطلع در پایان افزود: این افراد می‌خواهند با ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی، مدیریت و اداره مسجد و مدرسه علوم دینی صلاح‌الدین ایوبی را به ادارات حکومتی بدهند.