“به قطعنامه‌ی محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران رأی دهید”

Capture

آژانس کُردپا: در آستانه‌ی نشست عمومی سازمان ملل، ٣٦ سازمان غیردولتی نامه‌ی مشترکی درباره‌ی روند نقض حقوق‌بشر در حکومت اسلامی ایران منتشر کردند.

برپایه‌ی گزارش رسیده به آژانس کُردپا، روز بیست و هشتم ماه جاری مجمع عمومی سازمان ملل نشستی با حضور اعضای خود برگزار خواهد کرد که در آن قطعنامه‌ی حقوق‌بشری در رابطه با جمهوری اسلامی ایران به رأی گذاشته خواهد شد.

نهادهای مدافع حقوق‌بشر جهان و ایران با انتشار نامه‌ای از دولت‌ها می‌خواهند که نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کنند.

در نامه‌ی ٣٦ سازمان غیردولتی به امتناع حاکمیت حکومت اسلامی ایران از اجرای تعهدات بین‌المللی اشاره گردیده و عنوان شده است: “نظام حاکم بر ایران به صورت سیستماتیک تلاش می‌کند که ارتقاء و بهبود وضعیت حقوق‌بشر از سوی جامعه‌ی این کشور را تضعیف نماید”.

همچنین به پیشنهاد جمعیت حقوق‌بشر کُردستان ایران ـ ژنو، موضوع سیاست سرکوب و تبعیض علیه گروه‌های اتنیکی به ویژه کُردها، تُرک، بلوچ‌ها و اعراب در نامه گنجانیده شده است.

این نامه که در اختیار آژانس کُردپا قرار گرفته، افزایش اعدام‌ها و خشونت علیه زنان در ایران را مدنظر داشته و از اعضای مجمع عمومی می‌خواهند با رأی مثبت خود، حکومت ایران را به همکاری با کارشناسان ویژه سازمان ملل تحت فشار قرار دهند.

سازمان‌های یادشده تصریح کردند که با رأی دادن به این قطعنامه، یک سیگنال قوی به حکومت ایران ارسال می‌شود.

سازمان عفو‌ بین‌الملل، بنیاد عبدالرحمن برومند، انجمن حقوق بشر مردم آذربایجانی در ایران، گروه حقوق بشر بلوچستان، مرکز حامیان حقوق بشر، سازمان حقوق بشر اهواز اروپا، دیده بان حقوق بشر، عدالت برای ایران و جمعیت حقوق‌بشر کُردستان ایران ـ ژنو از امضاء‌کنندگان نامه می‌باشند.