بایکوت خبر حمله به دفتر آیت الله صانعی در نجف آباد، در خبرگزاری ها

Capture

در حالی که حمله و آتش زدن دفتر آیت الله صانعی در نجف آباد از سوی خبرگزاری ها بایکوت خبری شده و روزنامه های روز پنج شنبه نیز اجازه نیافتند به انتشار این خبر بپردازند، ایرنا گزارش داده که این دفتر بازسازی و مرمت شد.

به گزارش کلمه، روز چهارشنبه گزارش شد که افراد ناشناس شبانه، با حمله به دفتر آیت الله العظمی صانعی از مراجع تقلید در شهرستان نجف آباد اصفهان ضمن به آتش کشیدن بخشی از ساختمان دفتر این مرجع تقلید شیعه خواستار تعطیلی دفتر وی در نجف آباد اصفهان شدند.

در ایامی در ام القرای اسلام در مقابل این توهین و تعدی به دفتر یک مرجع تقلید سکوت اختیار شده است که اگر کوچکترین حاشیه ای برای دفاتر برخی علما و یا مسئولان وابسته به حکومت و یا نهادهای امنیتی به وجود آید، موجی از اعتراض ها و بیانیه های محکوم کننده به راه خواهد افتاد.

هر چند که پس از ۴۸ ساعت از این خرابکاری، خبرگزاری دولتی بی آنکه طی دو روز اصل خبر را منتشر کرده باشد، خبر از بازسازی و ترمیم خسارت های دفتر آیت الله صانعی می دهد.

این اولین بار نیست که آیت الله صانعی به دلیل مواضع حق طلبی و روشنگر خود مورد اعتراض تندروها و انحصارطلبان قرار می گیرد. پیش از این نیز دفاتر آیت‌الله صانعی در تبریز و گرگان با حمله نیروهای لباس شخصی و با دستور مقامات قضایی برای مدتی پلمپ شده بودند.

این مرجع عالیقدر پس از حمایت های صریح از جنبش سبز مردم ایران و همراهان در حصر و زندانیان سیاسی همواره تحت فشارهای گروه های تندرو قرار گرفته است.

حجت السلام شیخ محمود خطیب مسئول دفتر آیت الله صانعی در نجف آباد خبر می دهد: در پی وقوع این حادثه شیشه درهای ورودی این دفتر شکسته و قسمت های داخلی ساختمان براثر آتش سوزی خسارت دیده بود که باز سازی شد.

وی با اشاره به پیگیری مقام های دولتی افزود: مسئولان شهرستان نجف آباد بخصوص فرماندار و فرماندهان نیروی انتظامی با حضور در محل، ضمن اظهار تاسف از این حادثه اعلام کردند که بطور جدی پیگیراین موضوع هستند و همچنیین دستور بازسازی محل را دادند.

خطیب با بیان این نکته که جامعه ما نیاز به آرامش و اتحاد و همدلی دارد ،اظهار امیدواری کرد که از این اتفاق ها دیگر رخ ندهد و همه تحمل شنیدن صداهای مختلف را داشته باشیم.