اطلاعیه شماره 655 کانون در خصوص قدردانی دولت فرانسه از دکتر لاهیجی

lahi

جایگاه درک انسانیت در شخصیتی قرار میگیرد که لایق نام “انسان” است.

la

کم نیستند ایرانیانی که در سراسر جهان نام کشورمان را به بلندای افتخار می رسانند و بیگمان دکترعبد الکریم لاهیجی رئیس فداراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر از آن شمار است، فردی که در «انسان دوستی بدون مرز» با شجاعت تمام و برای انجام وظیفه، جان خود را به خطر می‌اندازد و هم اینک نیز در زمینه دفاع از حقوق بشر فعالیت مینماید.
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشربا ۱۷۸ سازمان عضو در سراسر جهان، از فراگیرترین و قدیمی ترین سازمان حقوق بشری جهان محسوب می شود و گزارش های آن در مورد کشورهای مختلف، مورد استناد سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر است و از اینروست که به سبب فعالیت های شایسته، اعضای ان موفق به دریافت نشان ملی لژیون دونور میشوند. اهدای این نشان به منزله قدردانی از دکتر لاهیجی و همکارانشان است که در سالهای گذشته و اکنون برای معرفی و ارتقای حقوق بشر در جهان مبارزه کرده اند.
قدردانی شایسته از دکتر لاهیجی با ۵۰ سال پیشینۀ دفاع از حقوق انسانی، آنهم دفاع از حقوق شهروندان دولتی که ناقض مستمر و برنامه ریزی شده حقوق بشر می باشد .
ما با قدردانی از دولت فرانسه،برای آقای دکتر لاهیجی نیز سرتعظیم فرود می آوریم زیرا،
اوست که درنهایت شجاعت فریاد بر می اورد: « امروزچیزی به نام دادگستری درایران نداریم »
اوست که ازمردم ایران و نسل های آینده ایران میخواهد تا برای دریافت حقوقشان تلاش و مبارزه کنند تا آن را کسب نمایند و در ادامه میگوید:این حرف حساب من با جوان ها و نسل های آینده ایران است.
اوست که میگوید، حقوق بطور کلی، مدنی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بدون مطالبه آن، هرگز محقق نخواهد شد..
اوست که بطور شفاف و صریح از دولتهای اتحادیه اروپا میخواهد: در سفرهای “پرشتاب” خود به ایران، مسئله نقض حقوق بشر در این کشور را در اولویت قرار دهند.
و هم اوست که ….
ما اعضای کانون دفاع از حقوق بشر در ایران بر این باوریم که :
“دکتر عبدالکریم لاهیجی الگویی است برای تمامی فعالان حقوق بشر “
و در ادامه اعلام میداریم : ” برای دفاع از کرامت انسانی، دستیابی به حقوق، استقلال کامل و آزادی نوع بشر، همراه و همگام ایشان بوده و خواهیم بود.”
655
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران