کسری نوری، زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین آزاد شد

Capture

به گزارش خبرنگار کلمه، کسری نوری، از فعالان حقوق دراویش دربند که تا دو هفته ی گذشته در زندان شیراز دوران حبس خود را می گذراند، امروز از بند ۸ زندان اوین آزاد شد.

کسری نوری از دراویش زندانی، روز چهارشنبه پانزدهم مهرماه بدون اطلاع قبلی و بر خلاف قانون از زندان نظام شیراز به زندان اوین منتقل و پس از چهار روز نگهداری در قرنطینهٔ اوین، به بند ۸ عمومی اوین منتقل شد.

کسری نوری، از فعالان حقوق دروایش و همکار سایت مجذوبان نور (سایت متعلق به دراویش ایران) برای اولین بار در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۰ به اتهام «فعالیت شبانه روزی و اقدام علیه نظام و عضویت در گروهک انحرافی» بازداشت و پس از ۴۶ روز زندان در اداره اطلاعات شیراز و زندان عادل آباد شیراز با وثیقه ۵۰ میلیونی آزاد شد. اما پس از آن مجددا در تاریخ در تاریخ ۲۴ اسفند ماه همان سال بازداشت شد.

او در شعبه سوم دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی رشیدی به اتهامات تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، عضویت در سایت مجذوبان نور و مصاحبه با رسانه های بیگانه به ۴ سال و ۴ ماه زندان محکوم شد.

با این حال در رای صادره از سوی دادگاه انقلاب علت صدور این حکم برای جلوگیری از «عواقب غیر قابل جبران در سطح جامعه به خصوص جوانان» عنوان شده است. این زندانی پیش از این در ۲۸ دی ماه ۱۳۹۲ از زندان عادل آباد به زندان نظام شیراز بدون توضیح منتقل شد و تا روز ۱۵ مهرماه ۱۳۹۴ در آنجا بود.