جلوگیری دادستان ویژه روحانیت قم از اعطای مرخصی به آیت‌الله نکونام

Capture

آیت‌الله محمدرضا نکونام یکی از مراجع تقلید قم، به دلیل «نپوشیدن لباس زندان»، هم‌چنان از «معالجه پزشکی» و «ملاقات با خانواده» در زندان اوین محروم است.

به گزارش «سحام»، آیت‌الله محمدرضا نکونام از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و یکی از مراجع تقلید که به دلیل مخالفت با نظریات آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از فرودین ماه سال‌جاری در بند ویژه روحانیت زندان اوین به سر می‌برد، به دلیل «نپوشیدن لباس زندان» از «اعزام به بیمارستان» و «ملاقات با خانواده» خود محروم شده است. این در حالی‌است که این مرجع تقلید در اسفندماه ۱۳۹۳ در زندان دچار «سکته مغزی» شد و پس از ۵ روز بستری بودن در بیمارستان، علی‌رغم نظریه پزشکان به زندان بازگردانده شد.

آیت الله نکونام به دلیل عملکرد غیرقانونی «مجتهدزاده» دادستان ویژه روحانیت قم، از وی شکایت کرده است، این در حالی است که «مجتهد زاده» پس از اطلاع از شکایت آیت‌الله نکونام به وی گفته است که «کاری می‌کنم شش ماه مرخصی نروید!». پس از این شکایت بود که دادستان ویژه روحانیت قم با همکاری برخی از عوامل آیت الله مکارم شیرازی، شروع به تخریب آیت‌الله نکونام در جلسات طلاب حوزه علمیه قم کرده‌اند.

با وجود آن‌که بیش از شش ماه متوالی از بازگرداندن دوباره آیت‌الله نکونام به زندان می‌گذرد و علی‌رغم این‌که وی به دلیل سکته مغزی وضعیت جسمی مناسبی ندارد، دادگاه ویژه روحانیت با اعطای مرخصی به این مرجع تقلید موافقت نمی‌کند.

شاگردان این مرجع تقلید در واکنش به این اقدام دادستان دادگاه ویژه روحانیت قم، شکایت خود را به دادستان کل کشور، «ابراهیم رئیسی» منتقل کرده‌اند که وی نیز از رسیدگی به این شکایت خودداری کرده است.

یکی از شاگردان آیت‌الله محمدرضا نکونام به خبرنگار «سحام» گفت: «با ادامه این روال ما ناچاریم فراخوان عمومی بدهیم تا شاگردان، مقلدین و علاقه‌مندان به این مرجع تقلید، در یکی از اماکن مقدسه مانند حرم حضرت معصومه(س)، حرم شاه عبدالعظیم(ع) یا مرقد امام خمینی تحصن کنند و اعتراض خودشان را نسبت به ادامه بازداشت ایشان نشان بدهند.»

وی افزود: «اگر این تحصن هم افاقه نکرد، مجبور هستیم با دادستان ویژه قم ٬برخورد انقلابی٬ کنیم تا دیگر اشخاص مجهول‌الهویه‌ای مانند این فرد جرات نکنند با آبروی مرجعیت شیعی و استوانه‌های نظام و انقلاب بازی کنند.»

پیش‌تر شاگردان آیت‌الله نکونام با تجمع در برابر بیت رهبری، مراتب اعتراض خود را به ادامه بازداشت این مرجع تقلید نشان دادند که پس از وعده‌های دفتر رهبری مبنی بر رسیدگی به این پرونده، هم‌چنان از حل مشکل آیت‌الله نکونام خودداری شده است.