محمدعلی طاهری: تا احقاق حقوقم به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهم

xhk

«محمدعلی طاهری» زندانی عقیدتی جمهوری اسلامی و بنیان‌گذار عرفان حلقه، درحالی به شصتمین روز اعتصاب غذای خود نزدیک می‌شود، که با وجود چندین بار بیهوشی، از انتقال به بهداری زندان اوین استنکاف کرده و در برابر «تزریق سرم» مقاومت کرده است. این متن شامل یک لینک میباشد لطفا از اینجا دریافت کنید

به گزارش خبرنگار «سحام»، این زندانی عقیدتی در پاسخ به درخواست خانواده‌اش برای شکستن اعتصاب غذای خود گفته است: «من در راه عقیده‌ام جهاد می‌کنم و از ریخته شدن خون من شاگردانم درس می‌گیرند.»

وی در پیامی که به خانواده‌اش اعلام کرده گفته است: «من اعتصاب برای تخفیف جرم نکردم، اعتصاب کرده‌ام تا وظیفه‌ی شرعی‌ام که ٬مقابله با ظلم٬ است را انجام دهم و نزد درگاه خدا شرمنده نباشم که چرا ضعیف واقع شدم.»

پیش‌تر شمار زیادی از قرآن پژوهان و محققان دینی صدور حکم ارتداد و افساد فی‌الارض برای این زندانی را از اساس اشتباه دانسته و آن را فاقد موضوعیت اعلام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محسن کدیور قرآن پژوه و از شاگردان مرحوم آیت‌الله منتظری صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری را «وهن اسلام» دانسته است.

عبدالعلی بازرگان قرآن پژوه نیز اعلام کرده که «ارتداد عقیدتی در قرآن وجود ندارد.»

ماه گذشته نیز عزت‌الملوک طاهری مادر محمدعلی طاهری، که بنا بر ادعای رسانه‌های امنیتی وابسته به سپاه پاسداران، حکم ارتدادش توسط سه مرجع تقلید صادر شده، طی نامه‌ای به آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، وی را مسئول مرگ احتمالی فرزندش معرفی کرد.

علیزاده طباطبایی یکی از وکلای مدافع آقای طاهری نیز در گفت‌وگویی با «سحام» صدور حکم اعدام برای این زندانی عقیدتی را از اساس اشتباه داشته بود.

شاگردان محمدعلی طاهری ماه‌هاست که به صدور حکم اعدام برای استاد خود اعتراض دارند و این حکم را حاصل «پرونده سازی» نیروهای امنیتی سپاه پاسداران با هماهنگی سه تن از مراجع تقلید می‌دانند.

تجمع پرشمار شاگردان محمدعلی طاهری در برابر زندان و دخالت نیروهای امنیتی

امروز شنبه (۱۸ مهرماه) روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام و در شصتمین روز از اعتصاب غذای محمدعلی طاهری، ده‌ها نفر از شاگردان این زندانی عقیدتی در اعتراض به حکم اعدام صادر شده برای وی تجمع کردند.
در این تجمع جمعیتی بالغ بر ٢٠٠ نفر از شاگردان آقای طاهری برای اعلام مخالفت با حکم افساد فی‌الارض، به همراه تنی چند از فعالین مدنی جلوی درب زندان اوین گردهم آمدند.

777

یکی از تجمع کنندگان امروز در برابر زندان اوین به خبرنگار «سحام» گفت: جمع قابل توجهى از دوستداران و شاگردان استاد عزیزمان جلوى زندان اوین گرد آمدند، آقای نورى‌زاد و دکتر ملکى و مادر یکى از دانشجویان زندانى نیز در آن‌جا حضور داشت. حس خیلی خوبى است که همه با هم براى «مبارزه با اعدام» و برای استاد عشق گرد هم آمده‌ایم، عکس‌هاى استاد و مادر ایشان در دست و حدود یک‌ساعت آن‌جا بودیم، تا این‌که مامورین آمدند و گفتند تجمع‌تان غیرقانونى است، در حالی‌که طبق اصل بیست و هفت قانون اساسى جمهورى اسلامى، این‌گونه تجمعات مشکل قانونی ندارد و هر هفته آقاى نوری‌زاد، دکتر ملکى و تعدادى از دوستان آن‌جا حضور دارند. گویا این‌بار به‌ دلیل افزونى جمعیت، ماموران دستور داشتند تا جمعیت را متفرق کنند. ماموران امنیتی تعدادى از عکس‌هاى آقای طاهری یا مادرشان که در دست دوستان بود را گرفتند و پاره کردند. آنان حاضرین را تهدید کردند اگر متفرق نشوید به طریق دیگرى برخورد خواهند کرد، ماشین‌هاى ون در راه هستند و به زور جمعیت را از آن‌جا به بیرون تا هتل اوین هدایت و بدرقه نمودند. دوستان ما هم برخورد بسیار خوب و دوستانه‌اى با مامورین داشتند و گفتند اگر استاد را بشناسید آن‌وقت مى‌دانید که حق با ماست. ماموران گفتند ما هم ماموریم و معذور…

888

داود نعمتی یکی دیگر از معترضین تجمع کننده در برابر زندان اوین نیز در صفحه فیس بوک خود نوشت: امروز همراه با آقای ملکی و آقای نوری‌زاد و دیگر دوستان به جلوی زندان اوین رفتیم. شاگردان آقای طاهری هم کم کم به جمع ما اضافه شدند. تعداد آن‌ها از هفته‌ی قبل بسیار بیشتر بود و همگی تصاویر آقای طاهری را در دست‌شان گرفته بودند. حوالی ساعت ۱۱ بود که از کلانتری ولنجک سر رسیدند و وقتی جمعیت را دیدند با بیسیم از کلانتری‌های دیگر درخواست نیرو کردند و یکی دو کلانتری دیگر با ۱۰، ۱۵ خودرو رسیدند. با آقای نوری‌زاد صحبت کردند و آقای نوری‌زاد رو به ما کرد و گفت اگر امروز کسی از ما را بگیرند ما باز فردا همین‌جا هستیم. ماموران هم با باتوم و فشار سعی داشتند ما را متفرق کنند. حتی با باتوم تعدادی از شاگردان آقای طاهری را زدند و خانم‌ها جیغ و فریاد می‌زدند و در آخر با ماشین به سمت ما حرکت می‌کردند و سعی داشتند ما را از شیب زندان به پایین هدایت کنند. «هدایت با ماشین»!!

99

جلوی زندان هیچ‌کس شعار تندی نداد و صحبتی نکرد ولی برخورد بعضی از ماموران زننده و زشت بود و هراس آن‌ها از بیشتر شدن جمعیت بود. درعکس اول کودکی هست که همراه با مادرش در کالسکه نشسته و در دو طرفش عکس مصطفی کریم بیگی شهید روز عاشورا و امید علی‌شناس فعال حقوق کودک که با ۱۰ سال زندان روبروست، وقتی این عکس را گرفتم لحظه‌ای به این فکر فرو رفتم که جمهوری اسلامی چطور با مردم و جوانان‌شان برخورد کرد و روزی خیلی از جوانان امروز دربند یا کسانی که شهید شدند هم‌سن این کودک بودند و چه بسا روزی هم ما نباشیم و این کودک جوانی باشد که با ظلم و بی‌عدالتی مبارزه می‌کند. ترس از اندیشه‌های نو و مبارزه با بساط خرافات و دروغ باعث می‌شود که نواندیشانی هم‌چون آقای طاهری در زندان باشند و نتوانند عقیده او را تحمل کنند و ببینند که چطور مورد پذیرش جامعه هستند و آن موقع زنگ خطر برای‌شان به صدا در می‌آید و دست به دامن مراجع خانه نشین می‌شوند تا از آستین‌شان فتوایی در بیاورند و حکم ارتداد به این‌گونه افراد بچسبانند و در آخر آن‌ها را اعدام کنند و هرچه بیشتر فقه شیعی خود را با کشتار و زندان در داخل و جنگ و خون‌ریزی و نسل کشی در خارج گسترش دهند.