مولانا حسین پور: دولت نباید نسبت به اهل سنت تهران تنگ‌نظری کند

Capture

امام جمعه شهر گشت از رفتارهای تبعیض آمیز نسبت به اهل سنت در تهران انتقاد کرد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از سنت آنلاین مولانا محمد یوسف حسین پور مدیر مدرسه علوم دینی عین العلوم و امام جمعه‌ی شهر گُشت در خطبه‌های امروز 2 مهر، نماز عید قربان در مصلای این شهر، با اشاره به محدودیت‌های نمازهای جمعه و عیدین برای اهل سنت تهران گفت: با توجه به آنچه که در قانون اساسی آمده که همه‌ی اقوامی که در کشور زندگی می‌کنند، حق آزادی دارند و این حق را هم دارند که مراسم دینی و مذهبی خود را آزادانه به جا بیاورند و این در ماده دوازدهم قانون اساسی مشخص شده است. اما امروز ما باید این گلایه را از دولت جمهوری اسلامی داشته باشیم که به اهل سنت و جماعت در تهران اجازه نمی‌دهند که مستقلاً نماز عید یا جمعه‌ی خود را برگزار کنند.

ایشان در ادامه افزود: خواسته‌ی همه‌ی ملت از دولت این است که در این‌جا تنگ‌نظری نشان ندهد، بلکه سعه‌ی صدر نشان دهد و همان‌طور که خودشان مراسم خویش را به صورت آزادانه انجام می‌دهند، ما را هم بگذارند که مراسم خود را آزادانه به جا بیاوریم.

∗ با آموزش و پرورش در ریشه‌کنی بیسوادی همکاری کنیم

ایشان هم‌چنین بحث تعلیم و تعلم را جدی دانست و افزود: همان‌طوری که ما و شما باید دین مبین اسلام و تعالیم اسلامی توجه خاصی داشته باشیم، با آموزش و پرورش که خواستار ریشه کنی بیسوادی است همکاری کنیم و افراد زیر ۴۵سال که از نعمت سواد محروم‌اند، باید به سوادآموزی رو بیاورند و دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند، دوباره به مدارس بازگردند و حداقل تا مقطع دیپلم به تحصیلات خود ادامه دهند و در این باره با آموزش و پرورش همکاری کنند؛ چرا که سطح سواد، زندگی را بهتر خواهد کرد.

∗ سرداران طوایف باید جلوی ناامنی در منطقه را بگیرند

امام جمعه‌ی گُشت با اشاره به اینکه مدتی است در منطقه و راه‌های دَور و اطراف راهزنی و سرقت مسلحانه وجود دارد، از معتمدین و سرداران طوایف خواست که جلوی این هرج و مرج‌ها را بگیرند و نسبت به تأدیب این افراد بی‌تربیت اقدام نمایند.