سپاه پاسداران یک عضو عرفان حلقه را بازداشت کرد

Capture

علی اکبر (سعید) اردشیر از جانبازان جنگ تحمیلی و از اعضای گروه عرفان حلقه بامداد روز چهارشنبه بیست و پنجم شهریورماه در تهران بازداشت شد.

یک منبع مطلع به خبرنگار «سحام» گفت: شامگاه بیست و چهارم شهریور طرح بزرگ نصب بنر توسط هواداران آقای طاهری در حال اجرا بود که سپاه پاسداران از این طرح مطلع گردید و تا پیش از طلوع آفتاب تمامی بنرها را از سطح شهر جمع آوری کرد و علی اکبر اردشیر در حین نصب بنر در اتوبان شهید باقری تهران دستگیر شد.

به گفته این منبع آگاه دو مأمور لباس شخصی سپاه، پس از بازداشت این فعال عرفان حلقه، به منزل وی هجوم برده، پس از جستجوی منزل، لوازمی چون لپ تاپ، سی دی، کتاب‌های عرفانی و عکس‌های محمدعلی طاهری را همراه خود خارج کردند. مأموران هم‌چنین به خانواده اردشیر اعلام کردند پس از انجام مراحل بازجویی، وی را جهت اجرای حکم روانه زندان خواهند کرد. گفته می‌شود تلفن همراه آقای اردشیر در اختیار مأموران سپاه است و از صبح چهارشنبه ماموران توسط خط وی، در حال اد کردن اعضای عرفان حلقه در گروه‌های مجازی و تلگرامی هستند.

گفتنی است علی اکبر اردشیر، پیش از این به اتهام چاپ کتاب و توهین به مقدسات به پنج سال حبس تعزیری به همراه ۳۶۰ میلیون جریمه نقدی محکوم شده بود. این در حالی است که علی اکبر اردشیر فردی دارای اعتقادات مذهبی بوده و رزمنده و جانباز جنگ تحمیلی می‌باشد. اردشیر صاحب کارخانه‌ای بود که پس از محکومیت وی، بدون حکم قضایی و با اقدام فراقانونی و غیرقانونی سپاه پاسداران پلمپ شد. از آن‌جا که این کارخانه بدون حکم قضایی تعطیل گردیده، امکان بازگشایی مجدد آن با دستور قضایی وجود ندارد و ماموران اطلاعات نیز اجازه چنین امری را نمی‌دهند. همین امر سبب گردید خانواده وی در این سال‌ها متحمل فشارهای اقتصادی شدیدی گردند.

بنا به گفته این منبع مطلع، پس از تعطیلی کارخانه، تمامی تجهیزات و لوازم آن به سرقت رفت. از آن‌جایی که کارخانه در یک شهرک صنعتی قرار دارد و دارای نگهبان است، این سرقت باید با هماهنگی انجام شده باشد.