انتشار اسناد «سکته مغزی آیت‌الله محمدرضا نکونام

Capture

به گزارش اخبار اقلیتهای مذهبی به نقل از سحام:در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال گذشته بود که یکی از شاگردان آیت‌الله محمدرضا نکونام، از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، اعلام کرد که «آیت‌الله نکونام در هفتادمین روز بازداشت خود، در زندان انفرادی شهر قم، سکته مغزی کرده است.»

پس از اعلام این خبر در رسانه‌ها و بازتاب گسترده آن، دادستانی ویژه روحانیت قم، فشار زیادی را بر پزشکی قانونی این شهر وارد کرد تا سکته مغزی آیت‌الله نکونام را در زندان انفرادی تکذیب کند، امری که پزشکان شرافتمند پزشکی قانونی شهر قم، از انجام آن خودداری کردند و فشارهای وارده را به جان خریدند.

به گزارش «سحام»، پس از سکته مغزی آیت‌الله محمدرضا نکونام، ماموران امنیتی، این استاد حوزه علمیه قم را برای مدت کوتاهی به بیمارستان منتقل کرده و پس از انجام فوریت‌های اورژانسی و پزشکی، و شش روز بستری شدن در بیمارستان، علی‌رغم اصرار پزشکان مبنی بر ناکافی بودن این زمان اندک برای درمان، وی را مجددا به زندان اطلاعات قم منتقل کردند.

شش ماه پس از این حادثه، «سحام» برای نخستین بار اسناد پزشکی «سکته مغزی آیت‌الله محمدرضا نکونام را در سلول انفرادی زندان اطلاعات قم» منتشر می‌کند.

شایان ذکر است با انتشار این اسناد، جای این پرسش بزرگ باقی می‌‌ماند که چرا به رغم وقوع سکته مغزی آیت‌الله نکونام در زندان انفرادی اطلاعات شهر قم، ماموران امنیتی از مداوا و بستری شدن وی تا بهبودی کامل این استاد حوزه علمیه جلوگیری کرده‌اند؟! و چرا دادستانی ویژه روحانیت شهر قم، به پزشکی قانونی این شهر فشار وارد آورده تا سکته مغزی این مرجع تقلید در زندان انفرادی را تکذیب کند؟!

گفتنی است بر اساس مدارک منتشر شده در وب‌سایت آیت‌الله محمدرضا نکونام، رساله فقهی وی در ده سال قبل به زبان عربی منتشر شده و رساله فارسی این مرجع تقلید نیز در پنج سال قبل منتشر و توزیع شده است که پس از بازداشت این مرجع تقلید، ماموران امنیتی رسالات موجود در بازار را جمع‌آوری کرده‌اند.به گواه شاگردان و مقلدان این مرجع تقلید، نظرات بدیع وی در طول تاریخ هزار ساله حوزه‌های علمیه، بدیع و بی نظیر است.

آیت‌الله محمدرضا نکونام پس از اعلام مخالفت با فتوای «حرام بودن اینترنت پرسرعت و فیس بوک» توسط آیت‌الله مکارم شیرازی و انتقاد صریح از وی، توسط ماموران امنیتی بازداشت گردید.