خبر فوری – نگرانی از وضعیت بازداشتی ها و آخرین اخباراز تحصن‬ در دفاتر مراجع تقلید وبازداشت‌های گسترده در قم

Capture

خبر فوری – نگرانی از وضعیت بازداشتی ها
بر اساس آخرین اخبار دریافتی ۲۲ نفر از متحصنین دستگیر شده در مکان نامعلومی هستند و خانواده های آنها نگران وضعیتشان می باشند.
به گزارش ‫#‏نجات_با_حلقه‬، در حال حاضر این اسامی جزء بازداشتی ها هستند : بهارین عسکریه، حسنی تبریزی، مهناز فرهاد، دو اصفهانی به نام های سیچایی(یا سیهانی) و طایی، محمود امین ، عباس آخوندی ، قاسم آسمانی و حامد قنبرلو . از سایر اسامی اطلاع دقیقی در دست نیست .
به گزارش شاهدان عینی ، خبرنگار رسام نیوز که برای تهیه عکس و گزارش به حرم مطهر رفته بود با برخورد شدید نیروهای امنیتی مواجه شد و هم اکنون در مکان نامعلومی به سر می برد .


بنا به گزارش دو شاهد عینی به نجات با حلقه ، آقایان دستگیر شده مورد ضرب و شتم نیروهای لباس شخصی قرار گرفتند و در خصوص وضعیت بهارین عسگریه و محمود امین نگرانی جدی وجود دارد .
گوشی های موبایل دستگیرشدگان توقیف و توسط نیروهای امنیتی از آنها بک آپ گرفته شده است . همچنین با هجوم به منزل پدری مهناز فرهاد، وسایل شخصی او توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شده است .

آخرین اخبار از ‫#‏تحصن‬ در دفاتر مراجع تقلید، بازداشت‌های گسترده در قم

به گزارش ‫#‏سحام‬ نیوز، در پی ممانعت دفتر آیت‌الله ‫#‏مکارم‌شیرازی‬ از ادامه تحصن معترضین به صدور حکم افساد فی الارض محمدعلی طاهری بنیان‌گذار عرفان حلقه، این تحصن وارد مرحله جدیدی شده است.
این رسانه ضمن ارائه گزارشی از تحصن شاگردان استاد محمدعلی‌طاهری و درخواست آنها برای تکذیب کتبی حکم ارتداد از سوی مراجع تقلید نوشت: گفتنی است ۵ تن از اعضای عرفان حلقه، شرکت کننده در تحصن از روز یکم شهریورماه در حمایت از محمدعلی طاهری دست به ‫#‏اعتصاب‬ غذای تر زد‌ه‌اند. اعتصاب کنندگان خواهان آزادی بی قید وشرط محمدعلی طاهری هستند. شاگردان محمدعلی طاهری اعلام کرده‌اند در صورت بروز هر عارضه‌ای برای استاد خود، عواقب آن را متوجه آقای مکارم شیرازی و دست اندرکاران پرونده(قرارگاه‫#‏ثارالله‬ سپاه پاسداران) می‌دانند.

این خبر گزاری همچنین پس انعکاس نامه ‫#‏عزت‌الملوک‌طاهری‬ مادر استاد محمدعلی طاهری و درخواست او در رابطه با حمایت از تحصن در دفتر مراجع، در خصوص آخرین اخبار از دستگیری ها و اقدامات نامشروع مامورین لباس شخصی تصریح کرد : روز گذشته چند تن از مأموران امنیتی، دو تن از افراد شرکت کننده در تحصن را فرا خوانده و از آن‌ها خواستند که تحصن را به پایان برسانند. به گزارش «سحام»، امروز هم تعدادی لباس شخصی، همزمان با متفرق کردن شرکت کنندگان در تحصن حرم حضرت معصومه(س)، تعدادی از افراد را مورد بازخواست قرار دادند. گفته می‌شود «دو نفر از متحصنین» را با این پیشنهاد که به دفتر فرزند آیت‌الله مکارم شیرازی مراجعه نمایید و به عنوان نماینده متحصنین، خواسته‌های‌تان را با ایشان طرح نمایید به مکان نامعلومی انتقال دادند. پس از ساعتی یکی از این دو نفر آزاد و آزادی فرد دوم منوط به خاتمه تحصن اعلام گردید. گفته می‌شود در این تحصن، مقدم، عهدی، درخشانی، محمود امین، عباس آخوندی و نعیمه تقوی به همراه مادرش بازداشت شدند.

هم‌چنین کمپین مجازی «‫#‏نه‌به‌اعدام‌محمدعلی‌طاهری‬» که اخبار تحصن و حمایت‌های شاگردان محمدعلی طاهری را منعکس می‌کند، از بازداشت دسته جمعی ۱۰۰ نفر از هواداران عرفان حلقه خبر داده است.
این کمپین اعلام کرد در روز دوم شهریورماه که برابر با نهمین روز از تحصن در قم و دومین روز از اعتصاب غذای دسته جمعی معترضان به صدور حکم اعدام محمدعلی طاهری بود، بیش از ۱۰۰ نفر بازداشت شدند که هیچ خبری از آن‌ها در دست نیست.
این کمپین اعلام کرده که تحصن کنندگان درقم، خواستار ملاقات مردمی با آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله ‫#‏صافی‌گلپایگانی‬بودند که در طی نه روز پیگیری مستمر، موفق به انجام ملاقات با این مراجع نشدند. معترضین از دو روز قبل هم‌زمان با «اعتصاب غذای تر» محمدعلی طاهری در زندان(که دوازدهمین روز اعتصاب غذای خود را می‌گذراند)، دست به اعتصاب غذا زدند.
گفته می‌شود از بین سه مرجعی که حکم افساد فی‌الارض و مرتد بودن محمدعلی طاهری را صادر کرده‌اند، یک مرجع (آیت‌الله علوی گرگانی) صراحتا و به طور رسمی، از کلی بودن فتوا و عدم صدق آن درباره محمدعلی طاهری سخن گفته است.
http://sahamnews.org/2015/08/289123/