گزارشی از وضعیت سه استاد زندانی دانشگاه بهاییان

Capture

کامران رحیمیان و فاران حسامی در حال دوران زندان خود را سپری می کنند که امکان حضور هردو در اول مهرماه و آغازین روز مدرسه رفتن فرزندشان مهیا نیست. همچنین کامران و کیوان رحیمیان تا امروز تمام دوران حبس خود را بدون مرخضی سپری کرده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران کامران و کیوان رحیمیان و فاران حسامی، اساتید دانشگاه آن لاین بهائیان ایران در حالی دوران زندان خود را سپری می کنند که با نزدیک شدن زمان آزادی کامران رحیمیان، امکان حضور همسر او فاران حسامی برای روز اول مدرسه فرزندشان فراهم نیست. همچنین تمامی دوران حبس کامران و کیوان رحیمیان تا لحظه تنظیم این گزارش بدون حتی یک روز مرخصی سپری شده است.
مادر برادران رحیمیان با اعلام زمان آزادی کامران رحیمیان در ۳۱ مرداد ماه سال جاری، درارتباط با وضعیت فاران حسامی، همسر کامران رحیمیان به خبرنگار هرانا گفت: “بنا بر آخرین وضعیت فاران حسامی و بنا بر پرینتی که توسط زندان ارائه شده است، ایشان در ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ آزاد خواهند شد.”
خانم رحیمیان همچنین در ارتباط با وضعیت جسمانی فاران حسامی و ملاقات با فرزندش گفت: “وضعیت جسمانی خوبی دارند. هفته ای یک دفعه با فرزندشان به ملاقات می رویم. خودم پنج تا شش دقیقه بصورت کابینی صحبت می کنم و مشکلاتی که بچه دارد را سوال میکنم و ایشان به عنوان مادر پاسخ می دهد که من با این بچه چه باید بکنم. بعد هم در سالن پائین مادر و بچه با هم ملاقات حضوری دارند و من نگاه می کنم و از بودن این مادر و پسر باهم لذت می برم.”
خانم فهیمیان با اشاره به نزدیکی اول مهرماه و روز اول مدرسه نوه خود گفت: “پیشتر خواهش کردیم که برای شهریور و زمانی که فرزنشان میخواهد در اول مهر ماه به مدرسه برود، اجازه ای صادر شود و ایشان (فاران حسامی) بیایند. ولی گفتند که موافقت نمی شود. چون هنوز سه ماه از مرخصی پیشینشان نگذشته است. خواهش کردیم که این بچه می خواهد به مدرسه برود. دو سالش بود که پدر و مادر هر دو بازداشت شده اند و حال برای هفت سالگی و مدرسه رفتن پدر و مادر هر دو حضور داشته باشند که او را به مدرسه ببرند. گفتند که موافقت نمی شود. ولی من هنوز دست نکشیده ام و تلاش میکنم.”
مادر برادران رحیمیان همچنین در ارتباط با وضعیت دیگر فرزند خود کیوان رحیمیان به خبرنگار هرانا گفت: “آقای کیوان رحیمیان هم از نظر جسمی مشکل خاصی ندارند. ایشان هم شهریور ۱۳۹۶ آزاد می شوند.”
خانم رحیمیان در ادامه و در ارتباط با وضعیت مرخصی دو پسر خود در تمام طول سالهای زندانشان گفت: “تا به حال هرچه برای کامران و کیوان نامه داده ایم و خودشان نیز نامه داده اند، با مرخصی ایشان موافقت نشده است.  این بدان معناست که کیوان رحیمیان به مدت سه سال و کامران رحیمیان به مدت ۴ سال است که در حال گذراندن دوران زندان خود بدون مرخصی هستند.”
خانم رحیمیان در پایان ابراز تاسف کرد که: “متاسفم که برای تدریس اینگونه عزیزان ما را بی گناه به زندان می اندازند و برخورد می کنند.”
گفتنی است که فاران حسامی در زمان بازداشت در حال پیگیری امور قضایی همسر زندانی خود در دادسرای مقدس اوین بود که جهت اجرای حکم بازداشت و روانه بند زنان زندان اوین شد.